Fik du læst? Her er septembers 10 mest populære artikler
Fashion Month har trukket overskrifter hele september, men årets første efterårsmåned har også budt på store nyheder fra Baum und Pferdgarten, to ansættelser og et yderst populært nyt bureau.1. Stærke modeprofiler bag nyt kreativt bureau
Bag Holidays står Frederik Lentz Andersen, Kasper Smith og Agnes Buch, der med base i København vil arbejde med danske og internationale mode-og livsstilskunder omkring blandt andet koncept- og content udvikling.
2. Ny designprofil skal styrke Femmes Régionales yderligere
Femmes Régionales udvidede i september teamet med ansættelsen af Lea Kargaard som Art Director.
3. Baum und Pferdgarten udvider ejerkredsen: frasælger 51 procent af virksomheden
Med ønsket om at ekspandere internationalt indgik Baum und Pferdgarten partnerskab med investeringsvirksomheden Verdane. Det giver blandt andet mulighed for at intensivere fokus mod USA, fortæller CEO Teis Bruun.
4. Mørch & Rohde udvider med livsstilsafdeling
Det under ét år gamle bureau Mørch & Rohde fortsætter med at udvide territorierne og introducerede i september en separat afdeling for livsstil – og i den forbindelse en nyansættelse.
5. Vogue-opmærksomhed til dansk brand, dansk stylist åbner butik og Saks Potts pop-up i Harvey Nichols
Proem Parades fremhæves i Vogue UK, Saks Potts åbner pop-up i Harvey Nichols, Dorothea Gundtoft med nyt butiksunivers og Rihannas kæmpemæssige modefest i inklusionens navn.
6. Henrik Vibskov åbner flagskibsbutik i populært københavner-område
Efter 13 år i Krystalgade har Henrik Vibskov rykket sin danske flagship-store til større omgivelser på Gl. Mønt.
7. Fra Noma-forklæder til fashion: Klaus Samsøe på mission med genanvendt tekstil
Klaus Samsøe har med De Forenede Dampvaskerier fundet en bæredygtig kilde af kvalitetsmaterialer til brandet Leftover.
8. Kæmpe marketingsatsning: Pandora klar med nyt logo, nyt butikslook og nye partnerskaber
De seneste par år har været op og ned for smykkevirksomheden Pandora, men det skal storstilet relancering lave om på.
9. Trods nedslående statistik: 3 brands, der har succes med retail
Det siges, at de fysiske tøjbutikkers storhedstid er forbi. Alligevel går flere og flere modebrands retailvejen. Så hvordan hænger det sammen? Vi har talt med Gestuz, Stella Nova og Trine Tuxen.
10. 480 butikker senere: Lindex åbner sin første butik i Danmark
Den svenske highstreet-kæde byder velkommen til sin første danske butik i Field’s den 4. oktober.