Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Holidays
Alle nyheder, Indland

Stærke modeprofiler bag nyt kreativt bureau

Bag Holidays står Frederik Lentz Andersen, Kasper Smith og Agnes Buch, der med base i København vil arbejde med danske og internationale mode-og livsstilskunder omkring blandt andet koncept- og content udvikling.
Bag Holidays står Frederik Lentz Andersen, Kasper Smith og Agnes Buch, der med base i København vil arbejde med danske og internationale mode-og livsstilskunder omkring blandt andet koncept- og content udvikling.

Med intentionen om at sende mode- og livsstilsbrands ‘på ferie’ og tage sig af deres visuelle identitet, brandingstrategier og content, har Frederik Lentz Andersen og Kasper Smith sammen startet det kreative bureau Holidays.

Frederik Lentz Andersen kommer fra en rolle som moderedaktør på Eurowoman og Euroman på Egmont, hvor han igennem de sidste 11 år har sat sin signatur på udviklingen af magasinernes modedel– en rolle og titel han på herremagasinet fortsætter med sideløbende.

Kasper Smith, der bliver Holidays’ direktør, har igennem de seneste to år været en del af kulturmediet Heartbeats som Business Development Director og har forinden forretningsudviklet Allers herresatsning Dossier samt stået for en del af Elles kommercielle forretning.

Med sig har de stylist Agnes Buch, der ligesom Frederik Lentz Andersen bliver kreativ direktør og en del af trekløverets producerende kræfter.

“At lave magasiner, som jeg har gjort det i 14 år, handler i høj grad om at kunne definere en visuel stil og skabe målrettet marketing. Du skal kunne skabe noget, der er ungt i sit udtryk, men som samtidig rammer majoriteten og taler til et lidt ældre publikum og desuden er interessant for opinionsdannerne. For mange virksomheder er dette svært at ramme og binde sammen over alle de platforme, man skal operere på i dag,” fortæller Frederik Lentz Andersen.

Holidays, der holder til i Krystalgade i København, åbnede officielt kontoret den 1. september 2019 og er allerede på nuværende tidspunkt i gang med kampagner for de første kunder.

Unik målgruppe

“Vi har en unik tilgang til en ret unik målgruppe, som vi alle tre kender indgående efter mange år i branchen,” siger Frederik Lentz Andersen og fortsætter:

“Hvor mange bureauer starter ud fra en æstetisk tilgang, arbejder vi i høj grad ud fra vores forståelse for segmenteret markedsføring. Med det sagt, har vi også en stil, som vi konstant udfordrer med en opmærksomhed på nye kreative talenter, der er med til at give os et indblik i et yngre marked, samt hvordan æstetiske præferencer og blik for verden forandrer sig.”

Agnes Buch har igennem de sidste to år været Fashion Editor på Euroman, hvor hun har arbejdet sammen med Frederik Lentz Andersen, men konstellationen mellem Kasper Smith og Lentz Andersen er ny.

“Kasper har været med til at løbe Heartbeats i gang og fremad. Han kommer med en stor viden om og forståelse for mode og målgrupper fra Elle, Dossier og før det Cover, og vi har en gensidig respekt og lydhørhed overfor hinandens idéer,” fortæller Frederik Lentz Andersen.

Selv siger Kasper Smith:

“Jeg føler mig utroligt privilegeret ved at få muligheden for at starte Holidays op med to så stærke profiler. Jeg er sikker på, at vi med hårdt arbejde og vores samlede kompetencer kan gøre en forskel for vores samarbejdspartnere.”

Internationalt netværk

Ambitionen for det nystartede bureau peger i første omgang mod det danske marked, men derefter er planen at arbejde med både nordiske og internationale kunder.

“Vi har et stort internationalt netværk, som vi selvfølgelig vil udnytte, og blandt andre er en af vores første opgaver en serie for Esquire Magazine i New York. Copenhagen Fashion Week har været med til at samle et fokus omkring en superstærk dansk modescene, og der er et godt momentum for både dansk mode, men også den danske måde at operere og udtrykke sig på, som giver os et godt udgangspunk,” slutter Frederik Lentz Andersen.