Vi skal ikke længere tilbage end til januar 2019, hvor Lotte Mørch opløste sit PR-bureau og i stedet startede bureauet Mørch & Rohde sammen med hendes tidligere PR-konsulent Sarah Rohde, der i dag er CEO i den nye virksomhed. I juni udvidede de så med influencer-management i underafdelingen M/R Coterie, og nu slår de så dørene op for deres seneste satsning, livsstilsafdelingen M/R Lifestyle.

Målet med den nye afdeling er – ligesom hos moderbureauet – at skabe et full-service bureau med brand- og PR-strategier og -løsninger for skandinaviske og internationale brands, men her med fokus på interiør, møbler og livsstilsbrands. Til den nye afdeling er teamet blevet udvidet med stylist og skribent Trine Nørgaard, der blandt andet har arbejdet for Elle Decoration i Danmark.

“Vi er rigtig glade for at have fået Trine med ombord på teamet, da hun kan bidrage med nogle spændende nye perspektiver på livsstilsbranding og eksekvering af kreative projekter. Hos Mørch & Rohde har vi en tradition for at løse opgaver for modebrands og ser en stor synergi mellem forbrugerens købsadfærd indenfor mode og livsstil. M/R Lifestyle er derfor en naturlig forlængelse af vores eksisterende forretning, og vi er sikre på, at vi kan skabe nogle spændende samarbejder i krydsfeltet mellem mode og livsstil,” fortæller Sarah Rohde i en pressemeddelelse.

Som det ligger sig i tiden arbejder M/R Lifestyle for at skabe sammenhængende brandfortællinger, der kan operere på tværs af alle de platforme, man som brand skal være tilstede på i dag. Et arbejde der inkluderer konceptudvikling og produktion af SoMe-content samt influencerstrategier og kampagner.

“Jeg glæder mig meget over at være blevet en del af Mørch & Rohde. Livsstilsbranchen i Danmark er i god udvikling, hvor særligt brands med autentiske og stærke design- og brandhistorier, som forbrugerne kan identificere sig med, vinder frem. Det er derfor vigtigt, at man i dag som livsstilsbrand er hundrede procent skarp på, hvad man står for og er i stand til at udleve dette på tværs af sine platforme på en helstøbt og gennemtænkt måde. Tendenser og strømninger går ofte på tværs af mode og livsstilsverdenen, men jeg vil mene, at livsstilsbranchen kan lære meget af modeverdenen, når det kommer til fortællinger på SoMe og for eksempel influencersamarbejder,” forklarer Trine Nørgaard, Lifestyle Manager.

Trine Nørgaard er tiltrådt per 1. august 2019 og vil sidde sammen med resten af Mørch & Rohde-teamet på adressen på Østerbro, men fortsætter sideløbende som freelancer.