Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Mørch & Rohde satser på influencer management

Brandbureauet Mørch & Rohde åbner underafdeling målrettet de lukrative influencere. Både erfarne kræfter og helt nye talenter slutter sig til.
Brandbureauet Mørch & Rohde åbner underafdeling målrettet de lukrative influencere. Både erfarne kræfter og helt nye talenter slutter sig til.

Det er en god forretning at have et influencer-bureau. Det beviste SMAC Agency for eksempel tilbage i december 2018, da kunne fremvise en vækst på 400 procent. Og lignende tal, kunne man se i en rapport fra Slots- og Kulturstyrelsen fra februar måned i år. De på daværende tidspunkt 14 influencer-bureauer, havde således fordoblet omsætningen på bare to år, viste rapporten.

Det er derfor ikke så mærkeligt, at endnu et influencer-satsning ser dagens lys. Denne gang er det rutinerede Lotte Mørch og Sarah Rohde, der sammen stiftede Mørch & Rohde i januar måned som erstatning for det mangeårige bureau Mørch, der lancerer et såkaldt talent management med navnet M/R Coterie. Det fremgår af en pressemeddelse.

“Jeg er meget glad for at kunne løfte sløret for vores seneste satsning i Mørch & Rohde med lanceringen af afdelingen M/R Coterie. Mørch & Rohde bygger på en stor erfaring med at forene brands med de rette brandambassadører – for at skabe autentiske og effektfulde brandsamarbejder. Vi ser det derfor som et naturligt strategisk tiltag at åbne en separat afdeling, der har fokus på influencer marketing, og hvor vi vil repræsentere en kurateret gruppe af talenter,” fortæller Sarah Rohde, CEO hos Mørch & Rohde, om den nye satsning i pressemeddelsen.

Oplagt forbindelsesled

Den nye underafdeling satser på at indtage en individuel, strategisk rolle for hver af sine profiler og kommer til at stå for for eksempel personlig branding, konceptudvikling, kampagneeksekvering og kontrakthåndtering.

Holdet kommer til at være en blanding af rutinerede profiler og helt nye talenter. For eksempel er den norske influencer Annabel Rosendahl og model og tv-vært Cecilie Haugaard blevet en del af M/R Coterie-holdet. Men også helt nye talenter indenfor specielt modebranchen som Ella Karberg, Anna Sarlvit, Tippie-Maya Høgh, Chloe Monchamp, Karoline Beltner og Karla Alajdi er kommet under bureauets vinger.

“Jeg synes, at vi med M/R Coterie har fået sammensat en spændende og alsidig gruppe af talenter med hver deres unikke tilgang til mode og livsstil. Jeg glæder mig utrolig meget til at arbejde sammen med dem alle og hjælpe hver af dem med nå deres drømme og visioner, og sammen etablere nogle inspirerende og autentiske partnerskaber,” fortæller Dyveke Angelo, Brand Manager og agent hos Mørch & Rohde, der kommer til at stå for den daglige drift af M/R Coterie.

Og koblingen mellem et brandbureau og et influencer-bureau synes oplagt, da Mørch & Rohde i forvejen har tæt kontakt med de forskellige brands, som influencerne forsøger at stable samarbejder på benene med. M/R Coterie vil ikke kun varetage influencernes interesser, de vil også rådgive mode- og livsstilsbrands i udviklingen og eksekveringen af sådanne samarbejder – og ikke kun med influencere fra deres eget bureau. På den måde kan M/R Coterie facilitere løsninger på en gennemført måde, skabe fulde løsninger mellem brands og influencere.

M/R Coterie har allerede samarbejdet med brands som Rituals, Munthe og Zalando.