Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Rotate Birger Christensen

Fik du læst? Her er novembers 10 mest populære artikler

November stod i udsalgsfesternes tegn, men også artikler om e-commerce, iværksætteri og selvfølgelig nye ansættelser i branchen har været populære i den forgange måned. Vi har samlet de ti mest læste artikler til dig, der vil have det hurtige overblik.
November stod i udsalgsfesternes tegn, men også artikler om e-commerce, iværksætteri og selvfølgelig nye ansættelser i branchen har været populære i den forgange måned. Vi har samlet de ti mest læste artikler til dig, der vil have det hurtige overblik.

1. Nyt SoMe-bureau satser på digitale 360-graders løsninger for modekunder

LOAD Creatives er sidste skud på stammen af SoMe-bureauer i København.

2. Arkk Copenhagen opruster teamet med Virgil Nicholas

Den erfarne modemand blev 1. november ansat som brand communications director hos det danske sneakerbrand med de store ambitioner.

3. Ung pelsiværksætter henter femte Gazelle i træk

Lasse Pedersen, der står bag pelsmodehuset Natures Collection, har igen vækstet nok til at modtage den eftertragtede Gazelle-statuette.

4. 5 podcasts, som gør dig klogere på modebranchen

Podcasts er geniale, når du vil tilegne dig ny viden på farten. Vi har samlet fem, som kan gøre dig klogere på forskellige aspekter af modebranchen og iværksætteri.

5. Birger Christensen har succes med ‘born digital’ brand

Hvordan fornyer man et snart 150 år gammelt modehus? Med underbrands, der er “born-digital” selvfølgelig. Birger Christensen har stor succes med underlinjen og influencersamarbejdet Rotate Birger Christensen, der i november blev lanceret eksklusivt på Net-a-Porter.

6. Ny dansk designer har kunderne med i designprocessen

For Morten Rasmussen og hans mærke Ackite er kunderne det vigtigste. Han har fokus på, at designet skal være til dem og ikke til ham selv. Og så er hans ambition at forene hele verden med Ackites sort-hvide klæder.

7. Rotation i ledelsen hos Second Female: henter ny CEO

Lars Andresen satte sig den 1. november i direktørstolen hos det danske brand – en stol, han overtog fra Preben Laust, som fremadrettet skal rette fokus på det kreative.

8. Eksklusivt onlinekoncept satser på pre-orders

Med erfaring fra modeverdenens top og støtte fra ledende figurer i branchen vil e-commercekonceptet Sardin revolutionere måden, vi tænker og køber bæredygtig mode på.

9. Ikke alle blev skuffede i fredags: flere onlinegiganter slog rekord

Miinto og Zalando har begge fordoblet deres omsætning på Black Friday sammenlignet med sidste år. Øgede investeringer i marketing og god forberedelse har været løsningen.

10. Årets største udsalgsdag deler fortsat vandene

Hvor nogle ser Black Friday som forbrugsmareridt, ser andre det som socialt bæredygtigt. Vi har set på en række af modebranchens Black Friday-strategier – både for og imod.