Man kan som modebrand ikke komme uden om Instagram-aktivitet, hvis man vil nå sine forbrugere i dag. Det vil den tidligere PR Manager hos Munthe, Betina Ask, udnytte. Hun lancerer nemlig social media bureauet LOAD Creatives, som skal hjælpe brands inden for mode, skønhed og livsstil med at navigere på de sociale medier, lyder det i en pressemeddelelse.

Det nye bureau vil skabe digitale 360-graders løsninger for kunder. Dette vil inkludere social media management, strategi- og konceptudvikling, content creation, og influencerkampagner.

“Visionen for bureauet er at fungere som en forlænget arm for de brands, vi arbejder med. Dette betyder, at vi konstant er i tæt dialog med hvert brand, for at sikre, at alt der postes på sociale medier, er godkendt på forhånd. Brandet er og skal være i fuld kontrol, også selvom de samarbejder med os eksternt,” forklarer den rutinerede stifter, der siden 2013 har arbejdet i modebranchen og uddyber:

“Jeg kommer fra en familie af iværksættere og har altid drømt om at starte mit eget en dag. Qua min erfaring med PR og sociale medier fra tidligere stillinger in-house hos modebrands, følte jeg mig godt klædt på til også at kunne hjælpe andre virksomheder i mode- og livsstilsbranchen.”

Og hun har taget erfarne kræfter med sig til LOAD Creatives. Bloggeren og tidligere Carré Jewellery PR Manager Cathrine Urhammer er allerede blevet en del af teamet. Det er især hendes erfaring med såkaldt paid social, altså partnerskaber på sociale medier, som er en af hjørnestenene i LOAD Creatives portefølje, der ligger til grund for ansættelsen, lyder det fra Betina Ask i en pressemeddelelse. Selv siger Cathrine Urhammer:

“Jeg føler, at vi med LOAD Creatives rammer et sultent marked, som har forstået vigtigheden af de sociale medier, og hvad de kan gøre for ens virksomhed, men som ikke altid har ressourcerne til at gribe det rigtigt an.”

Det nye bureau overtager Soil Agencys lokaler i indre København fra januar 2019, der i øvrigt er flyttet til Badstuestræde 15 st tv, 1209 København K.

LÆS OGSÅ:

Dansk influencer-bureau vækster med 400 procent