Den 1. november 2018 tiltrådte Virgil Nicholas rollen som ny brand communications director hos den danske sneaker-komet Arkk Copenhagen. En virksomhed, der har haft turbo på udviklingen de seneste år med blandt andet en femdobling af væksten i 2017 og en ekspansion til USA ved årsskiftet.

Men nu er tiden kommet til at se mod andre – og mindre direkte salgsorienterede – dele af virksomheden. Ansættelsen af Virgil Nicholas er et led i en ny strategi om at tage Arkk Copenhagen fra især at være et populært produkt til også at være et globalt anerkendt varemærke. Et varemærke, der ifølge brandet selv, på sigt skal kunne måle sig med de ti mest indflydelsesrige sneakerbrands i verden.

“Virgil Nicholas er for mange et bekendt navn med rig erfaring fra den danske modebranche. Tilsvarende er han en mand med en international smag og berøringsflade, som vi er overbevist om kan gavne Arkk på den rejse, vi er på. Thomas og jeg er begejstrede for at have ham ombord i så bærende en rolle, og vi ser frem til at udvide den positive kurs på tværs af flere platforme gennem hans team og lederskab,” lyder det fra medstifter og kreativ direktør Kasper Høj Rasmussen.

At tro på visionen

Virgil Nicholas har efterhånden begået sig mange år i den danske modebranche blandt andet gennem sit eget rådgivningsbureau Courtesy de V, ansættelser hos Gant og NN07, samt som medstifter af det danske herrebrand Les Deux.

“Jeg har fulgt ARKK Copenhagen siden dag ét, og har troet på visionen fra start. At se hvor Thomas og Kasper er nået på bare tre år og samtidig have fået øjne og ører på, hvad der er i vente, er meget inspirerende. Jeg er ganske stolt over at være blevet en del af det eventyr og er overbevist om, at der er masser af markedsandele for os at hente. Vi vil lykkes gennem en større sammenhæng mellem salg og kommunikation og ikke mindst et stærkt fokus på digital tilstedeværelse og oplevelsesøkonomi i øjenhøjde,” supplerer Virgil Nicholas selv.

Derudover kan den nye brand communications director fortælle, at virksomheden fremover vil sætte hårdt ind på kommunikation – både i form af indhold og positionering, men også i form af rekruttering af nye og specialiserede medarbejdere.

“Kulturen er i forvejen i højsædet hos Arkk, da vi tror på, at det er herigennem, at man får skabt resultater på tværs af virksomheden. Og det skal også smitte af i kommunikationsafdelingen, hvor der aktuelt er flere åbne stillinger.”

Se en præsentation af Virgil Nicholas og hans ambitioner for Arkk Copenhagen i videoen herunder.