Månedens jobrotationer: Marts 2019
Marts har budt på ekstraordinært mange ny tiltrædelser i modebranchen. Vi har samlet de vigtigste, så du kan læse, hvilket dansk herrebrand, der har fået ny kreativ direktør, hvilket skomærke, der har udvidet bestyrelsen, og meget mere.Ecco opruster med nyt bestyrelsesmedlem
Den danske skokoncern har i denne måned afsløret en udvidelse af virksomhedens bestyrelse. Nyeste medlem er 45-årige Lars Hemming, hvis baggrund som stifter af flere virksomheder har givet ham stor erfaring med både digitale løsninger, marketing, brand og strategi – herunder især internationalt med mange år i London og New York. Senest som Chief Commercial Officer for VICE koncernen i New York og som CEO for Virtue Worldwide.
“Hans dybe indsigt og erfaring på disse felter vil styrke ECCO Sko og hjælpe selskabet i den omstilling, man er i gang med for at kunne møde den nye realitet i retailmarkedet,” skriver Eccos ledelse i en pressemeddelelse om valget af Lars Hemming, der officielt indvælges i bestyrelsen den 29. maj ved virksomhedens generalforsamling.
Resten af bestyrelsen består af Hanni Toosbuy Kasprzak (formand), K. Borch (næstformand), Erik G. Hansen, André Kasprzak samt Tom Behrens-Sørensen.
Gai+Lisva byder velkommen til ny CSO
Med mere end 20 års erfaring fra modebranchen, heriblandt fra Bestseller og senest fra virksomheden Depeche, er Jørgen Holtegaard Sloth Eskesen en attraktiv kandidat for det aarhusianske brand Gai+Lisva, der netop har ansat ham i rollen som CSO. Herfra får han ansvaret for brandets salgsstrategi med fokus på at styrke deres markedsandele i både Danmark og resten af Nordeuropa.
Suit henter ny kreativ direktør fra Bestseller
Herrebrandet Suit har netop udpeget deres nye kreative direktør som led i deres fremadrettede strategi, der skal redefinere både koncept og design. Af denne grund er den brancheerfarne Daniel Struzinski hentet ind til rollen, hvorfra han får ansvar for både brandkoncept og produktion. Han har de sidste ni år været ansat hos Bestseller-brandet Selected, hvor han også arbejdede indenfor design og produktion. Derudover har han ligeledes været ansat hos Mads Nørgaard.
“Jeg ser frem til at præsentere Suits SS20-kollektion i et helt nyt brandkoncept med blandt andet øget fokus på kvalitet med et udspring i det autentiske design,” siger Daniel Struzinski i en pressemeddelelse.
Daniel Struzinski tiltrådte stillingen den 1. marts 2019 og skal fremover arbejde tæt sammen med salgsdirektør Peter Niebuhr i Suits nye design- og indkøbskontor på havnen i Aarhus.
Minimum ansætter salgserfaren sales manager
Det Aarhus-baserede modebrand Minimum har i marts ansat Mathilde Stampe som deres nye Sales Manager, hvorfra hun bliver medansvarlig for salg på brandets kvindekollektioner i Danmark. Hun kommer med en bred salgserfaring fra branchen og har tidligere arbejdet indenfor feltet hos både Gardenia Copenhagen og Samsøe & Samsøe.
“Det er glædeligt, at vi kan tiltrække en så stærk profil og kapacitet, som Mathilde, til vores organisation og fortsatte udvikling. Mathilde har gennem sin erfaring oparbejdet et indgående kendskab og netværk i den danske modebranche, hvilket vi forventer os meget af på både kort og lang sigt,” fortæller Casper Bech Olesen, der er International Sales Manager hos Minimum, i en pressemeddelelse.
Mathilde Stampe blev ansat per 1. marts 2019.
Moves ansætter ny Buying Manager
Endnu et aarhusiansk brand havde i marts nyt på navnefronten. Moves har ansat Stine Warberg som Buying Manager, hvorfra hun kommer til at have ansvar for indkøb, design og konstruktion. Hun er allerede et kendt ansigt i huset, da hun tidligere har arbejdet i otte år som Buying Manager på søsterbrandet Minimum. Siden da har Stine Warberg dog også været forbi Oriental Import/Eksport Trade i Aarhus, hvor hun arbejdede som Key Account Manager.
“Vi er rigtig glade for, at Stine vender tilbage til os. Det siger noget om det arbejdsmiljø, vi har skabt, at vi kan hive en så stærk profil tilbage i huset,” udtaler Peder Tang, CEO hos Minimum A/S, i en pressemeddelelse.
Stine Warberg blev ligeledes ansat per 1. marts 2019.
Gestuz henter Showroom Manager fra Baum und Pferdgarten
Sille Eyser Overgaard Sørensen er rykket fra én dansk modesucces til en anden og er fra i dag ansvarlig for Gestuz’ showroom og sociale medier.
Bianco udnævner ny CEO
Camilla Jochumsen blev i sidste uge skiftet ud med Jens Schøtt, der er den danske skokædes nye administrerende direktør.
Hood Agency tilføjer kendt brancheprofil til teamet
Det kreative bureau med Martin Lyne og Helene Skytte i spidsen ansatte i slutningen af marts stylist Emilie Guldbrandsen i rollen som Creative Project Manager.
Pieszak udvider ledelsesteamet med tidligere Bestseller-profil
Den danske modevirksomhed er i vækst og besatte i marts deres nyoprettede stilling, Marketing Director, med den kommunikationserfarne brancheprofil Daniel Müller-James.
Tidligere modeugedirektør Camilla Frank rykker til Miinto
Den 19. marts kom nyheden, at Camilla Frank er blevet ansat i en nyoprettet stilling som Head of Fashion hos den danske modeplatform Miinto.
Ny Head of PR hos Designers Remix
Amanda Møller Nielsen skal fremover stå for brandets kommunikation og dermed være med til at positionere Designers Remix’ bæredygtige profil.
Gestuz henter Head of PR & Marketing til at øge international vækst
I midten af marts kunne Gestuz fortælle, at de per 1. april har ansat Maria Baré Johansen som deres nye PR-ansvarlige. Målet er at styrke brandudviklingen både ude og hjemme.
Pilgrim fremlægger blødende regnskab, men opruster med ny CEO
Endnu et regnskab med røde tal på bundlinjen fik Pilgrim til at trække nye kræfter til ledelsen. Fremover overtager Christian Broe rollen som administrerende direktør fra Annemette Markvad.
Oh! By Kopenhagen Fur afslører ny salgschef – igen
Efter flere måneders søgen efter den helt rigtige kandidat fandt Oh! by Kopenhagen Fur i marts deres nye Head of Sales. Fremover skal Thomas Juhl Glavind sikre brandets internationale vækst indenfor både wholesale, e-commerce og retail.
Custommade rykker international PR in-house og ansætter Global Head of PR
Therese Hellström blev i starten af marts hentet ind som ny Global Head of PR for at definere og kommunikere Custommades rolle på internationalt plan.