Modevirksomheden Pieszak, der desuden administrerer mærkerne IVY Copenhagen og det bæredygtige denimbrand Tomorrow, har vokseværk. Derfor har virksomheden besluttet at opruste indenfor marketing- og brandingaktiviteter med en ny Marketing Director.

Til stillingen, der er en nyoprettet en af slagsen, har de ansat den kommunikations- og brancheerfarne Daniel Müller-James.

“Vores tre brands Pieszak, IVY og Tomorrow, oplever stor vækst. De seneste sæsoner har vi intensiveret arbejdet med brand story, identitet, kampagner og positionering, hvilket vi ser resultaterne af nu. Tomorrow er netop blevet solgt ind til internationale department stores, og der er tilsvarende stor efterspørgsel på Pieszak og IVY i udlandet. Internationale ambitioner kalder på struktur og konstant kreativ udvikling på alle platforme, og jeg kan ikke forestille mig en bedre kandidat end Daniel til det arbejde, der ligger foran os nu,” fortæller ejer og kreativ direktør Henriette Pieszak i en pressemeddelelse.

Daniel Müller-James ny Marketing Director hos Piezsak

Daniel Müller-James ny Marketing Director hos Pieszak.

Med bæredygtighed som motivationsfaktor

Daniel Müller-James har senest været ansat i Bestseller som Head of Creative Communications, hvor han var ansvarlig for brandidentitet og global kommunikation for Jack & Jones. Før det arbejdede han i fire år hos Patriksson Communication, hvor han var tilknyttet kunder som Ralph Lauren, Whyred, Filippa K, Gant Rugger og Cheap Monday. Hos Pieszak skal han stå for udviklingen af alle tre brands indenfor arbejdsområderne kommunikation, kampagner, brand, marketing og PR. Ifølge ham, er det dog især virksomhedens grønne profil, der har været udslagsgivende i beslutningen om at takke ja til den nye udfordring:

“Pieszak er en virksomhed med et vigtigt purpose. Det har været helt afgørende, at der arbejdes intensivt med bæredygtighed og cirkulær økonomi, og at man med Tomorrow som eneste tøjbrand i verden har opfyldt kravene til både Svanemærket og EU Ecolabel. Det er en kæmpe motivationsfaktor at skulle integrere deres purpose endnu stærkere i brand, identitet og kommunikationsstrategi,” siger Daniel Müller-James om sin nye arbejdsplads og tilføjer:

“Der ligger fortsat et stort internationalt potentiale for alle tre brands, ikke mindst via øget fokus på e-commerce. Nu handler det først og fremmest om at anvende den rigtige værktøjskasse for at nå ud til slutforbrugere verden over. Og vi er godt på vej.”

Daniel Müller-James tiltræder officielt stillingen den 1. april 2019. Pieszak har både kontor i København og Kolding, men Daniel får base på kontoret i København.

LÆS OGSÅ:

Tomorrow vil være verdensmester i bæredygtig denim