Da nyheden kom i juni 2018, at Copenhagen Fashion Weeks direktør gennem halvandet år, Camilla Frank, skulle forlade sin stilling umiddelbart efter modeugen, var det til fordel for et helt nyt kapitel i hendes karriere. Hun byttede moden ud med skønhed og satte sig i en nyoprettet stilling hos Matas, hvorfra hun skulle fokusere på blandt andet digital udvikling. Men nu har den erfarne brancheprofil efter en kort pause valgt at rykke tilbage til modeverdenen og takket ja til en stilling som Head of Fashion hos det digitale butikskoncept Miinto.

Miinto har længe haft en god forretning, senest bevist gennem deres opkøb af den polske pendant Showroom.pl. i denne måned for netop at styrke den vækst, de oplever især i udlandet. Det betyder også, at efterspørgslen på modevarer i den eksklusive ende af skalaen vokser. En efterspørgsel, Miinto vil efterkomme ved at tiltrække endnu flere butikspartnere med premium-varer på hylderne. Og det er bare en af de opgaver, som Camilla Frank skal kaste sig over i sin nye rolle.

“Jeg er super glad for og stolt af, at Miinto kan tiltrække en stærk profil som Camilla Frank. Jeg er sikker på, at det bliver en synlig gevinst for kunden, der gerne vil inspireres og handle endnu flere premium designervarer hos Miinto,” siger CEO Konrad Kierklo i en pressemeddelelse om virksomhedens nye Head of Fashion.

Camilla Frank har 20 års erfaring fra modebranchen, hvor hun foruden direktør har været redaktør på flere modemagasiner, heriblandt Alt for Damerne og Eurowoman. Derudover har hun i en periode været selvstændig med modeplatformen Fashion-Post, inden hun satte sig i direktørstolen hos modeugen i udgangen af 2016.

“Det har altid været helt afgørende for mig at skabe et produkt som forbrugeren, og dermed også jeg selv, rent faktisk mangler. Jeg glæder mig helt vildt til at arbejde med så stærk en mærkevare som Miinto, og til at indfri det enorme potentiale og den efterspørgsel, som Miinto allerede oplever på endnu flere designervarer. Varer som Miintos kunder kan investere i og have glæde af i årevis,” supplerer Camilla Frank.

Miinto samarbejder nu med mere end 2.400 partnere med over 400.000 produkter over hele Europa. Camilla Frank tiltræder officielt stillingen per 1. april 2019.