Der tegner sig efterhånden en bred tendens i modebranchen om, at man rykker sin PR in-house. Senest har Gestuz, Hofmann CopenhagenHvisk og Maanesten således valgt at trække deres PR-aktiviteter ind under eget tag. Og nu følger Custommade, der har eksisteret siden 2002, trop. Det fremgår af en pressemeddelelse, som brandet netop har offentliggjort.

Som led i en ny strategi om at styrke brandets DNA har man valgt at rykke de vigtige PR og marketing-aktiviteter in-house. Man vil i første omgang arbejde på at centralisere aktiviteterne og understrege positionen på de nordiske markeder – dog ikke i Danmark, hvor Blitz PR, med Maria Steven i spidsen, vil lede de danske aktiviteter. Efter den nordiske manifestering er det brandets plan at udvide internationalt, hvor man lige nu forhandles i mere end 400 butikker fordelt på 25 markeder.

Til at føre in-house ambitionen til dørs og styrke brandets position og DNA er Therese Hellström hentet ind som ny Global Head of PR. Hun kommer med mange år hos DAY Birger et Mikkelsen i baggagen og var senest PR Manager i huset.

“Jeg er meget glad for at byde Therese velkommen til vores team her hos Custommade. Hun er en perfekt rollemodel og stilambassadør for os – og hun kommer til at blive en vigtig del af vores nye strategi om at kommunikere og definere essensen af Custommades DNA på internationalt plan,” fortæller stifter Christian Dam om ansættelsen i pressemeddelelsen.

Foruden det eksisterende showroom i Danmark, åbnede brandet også for nyligt et showroom i Oslo og inden længe i vil der skyde endnu et op i Stockholm.