Facebook Abonnér
01:49
|
25.03.2017
fra venstre,Cecilie Bjørnskov, Christiane Hagger, Thea Hvidtfeldt Foto: Fra venstre: Cecilie Bjørnskov, Christiane Hagger og Thea Hvidtfeldt.

Gestuz rykker PR in-house og styrker teamet med ny profil

Det danske modebrand har, som et led i ny strategi, valgt, at de fremover vil varetage alt deres danske PR selv fra deres showroom i København.

| Navne Strategi | af Sofie Ringtved Jensen

Gestuz vil fremadrettet rykke alle danske PR-opgaver ind i egen virksomhed. Noise PR har tidligere varetaget showroomdelen, men nu vil brandets eget showroom danne ramme om alle fremtidige opgaver.

”PR er et vigtigt led i vores forretningsudvikling og er et område, som kræver vores fulde og dedikerede opmærksomhed. Derfor tager vi nu alle danske PR-aktiviteter in-house – herunder udlån, imagebank, afholdelse af pressedage og events, kommunikation og marketing,” siger Christiane Hagger, PR & Marketing Manager hos Gestuz, og fortæller, at ønsket er at styrke og udvikle samarbejdet med den danske presse, samt øge kendskabsgraden til brandet, nationalt såvel som internationalt:

”Fra vores showroom i Store Kongensgade er vi i stand til at give en helstøbt oplevelse af brandet – her kan vi præsentere kollektionerne i Gestuz-universet og tilføre fortællingen et mere personligt præg,” siger hun videre.

Et internationalt aspekt
Christiane Hagger er selv en del af det team, der skal varetage Gestuz’ showroom og kommunikationsarbejde fremover, sammen med blandt andre Cecilie Bjørnskov, brandets nye Showroom Manager, som kommer fra Noise PR og som derfor har et indgående kendskab til brandet:

”Cecilie har en solid erfaring og en bred kontaktflade i den danske modebranche. Hun har et stærkt drive og en god energi, og det var derfor et naturligt valg at ansætte netop hende til jobbet,” siger Christiane Hagger.

Men Gestuz’ nye PR-strategi handler ikke kun om at kunne give en helhedsoplevelse til brandets danske samarbejdspartnere – det handler også om at styrke det internationale kendskab til mærket:

”Vi oplever en øget efterspørgsel på Gestuz i udlandet. Foruden PR-bureauer i UK, Tyskland og Holland, har vi netop indgået samarbejde med det norske bureau This is PR. Målet er derfor at sætte ind med PR på alle vores kernemarkeder,” afslutter Christiane Hagger.

Den nye omrokering træder i kraft fra 1. marts, og bliver centreret omkring Gestuz’ showroom i Store Kongensgade.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev