Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland, Navne

Hofmann Copenhagen opruster PR med mikroinfluencer-profil

Hofmann Copenhagen har med et kommende show i København og showroom under Paris Fashion Week besluttet at tiden er inde til at sætte alle sejl ind på PR. Brandet har derfor ansat Mathilde Augusta Dam som ny PR og kommunikationskoordinator.
Hofmann Copenhagen har med et kommende show i København og showroom under Paris Fashion Week besluttet at tiden er inde til at sætte alle sejl ind på PR. Brandet har derfor ansat Mathilde Augusta Dam som ny PR og kommunikationskoordinator.

Det danske brand Hofmann Copenhagen har de seneste år for alvor slået sig fast i den danske modebranche som ’one to watch’ – ikke mindst da de i sommeren 2018 afholdte et succesfuldt debutshow under Copenhagen Fashion Week kun kort tid efter at brandets nye kommercielle direktør, Christian Bay, havde sat sig i stolen ved siden af stifter Heidi Hofmann.

Men Hofmann Copenhagen er langt fra færdige med udvidelsen. Brandet har netop meldt ud, at de har fundet deres fremtidige PR og kommunikationskoordinator, der skal være med til at cementere dem endnu mere på det danske såvel som det udenlandske marked. Valget er faldet på den allerede SoMe-kyndige Mathilde Augusta Dam, der er tidligere PR-ansat hos Jane Kønig og mikro-influencer gennem sin egen Instagram-profil og bureauet SMAC Agency.

Og ifølge Christian Bay, bliver hun kastet direkte for løverne. Brandet har nemlig sat i støbeskeen både at holde show i Københavns igen i år, ligesom at de også vil være til stede ved Paris Fashion Week i både januar og marts.

“Vi er på vej fremad, og vi oplevede en meget stor interesse for vores brand under den seneste modeuge i Paris. Det skal vi bygge videre på, og det betyder naturligvis, at vi investerer, hvad vi kan i fremtiden. Til januar flytter vi således ind i vores nye lokaler på Bredgade i det centrale København, og vi skal endnu engang afholde show i København under modeugen. Vi er et rigtig godt sted,” fortæller Christian Bay og tilføjer om ansættelsen af netop Mathilde Augusta Dam:

“Mathilde er allerede nu en profil på de sociale medier, og vi elsker hende stil og hendes personlighed. Samtidig har vi længe haft behov for en person til at hjælpe os med vores online tilstedeværelse. Det handler om at gøre opmærksom på os selv. Vi mener, at Mathilde har værktøjerne til at hjælpe os med dette, og vi er sikre på, at hun vil være et perfekt match til Hofmanns kunstneriske univers. Vi håber derfor på, at vi, med Mathildes hjælp, bliver endnu mere synlige herhjemme, men ikke mindst også i udlandet,” siger han videre og suppleres af brandets nye PR og kommunikationskoordinator:

“Jeg glæder mig fantastisk meget til at starte som PR og kommunikationskoordinator hos Hofmann Copenhagen, og jeg er beæret over at have fået denne mulighed. Heidi Hofmann er en passioneret kvinde med et stort kunstnerisk drive, hvilket både smitter og inspirerer. Jeg kan ikke vente med at blive en del af brandets rejse.”

Mathilde Augusta Dam starter officielt i begyndelsen af 2019.