Fra nye gensalgsformer til 'Green Friday'. Her er novembers mest læste artikler.
November bød på et jubilæumsportræt af Bitte Kai Rand, udfasning af læder hos Ganni og en ny moderedaktør hos Euroman. Vi har samlet månedens ti mest læste artikler her.1. Sådan kan brands tjene penge på det samme tøj igen og igen
Flere og flere gensalgsplatforme skyder frem, og brugttøjsmarkedet vokser nu hurtigere end salget af nyt tøj. Derfor begynder brands at tage ejerskab over gensalget i stedet for at lade andre løbe af sted med indtjeningen. Læs om initiativet Create2Stay.
2. Københavnsk skobrand tredobler overskud
Ivylee Copenhagen fremlægger forbedret årsregnskab, der gør røde tal sorte.
3. “Hold op, hvor har jeg tænkt på at stoppe mange gange”: Bitte Kai Rands brand runder 40 år
I oktober måned kunne det københavnske brand holde 40-års jubilæum. Vi har talt med designer Bitte Kai Rand om en lang karriere, og hvad der skal ske med brandet i fremtiden.
4. “Ansvarlighed er vores DNA, ikke en læderkjole”: Ganni udfaser læder fra 2023
Det sidste stykke Ganni-tøj i animalsk læder er allerede blevet produceret, og fra 2023 vil sko og accessories følge trop.
5. Modekoncern i markant fremgang: “Vi står stærkere og mere trimmet end nogensinde”
Med et nyligt afsluttet og forbedret årsregnskab formår Redefined Fashion A/S at gøre røde tal sorte.
6. Erfaren stylist bliver ny moderedaktør på Euroman
Siden september har Kenneth Pihl Nissen stået i spidsen for alt modestoffet hos det snart 30 år gamle modemagasin for mænd.
7. Flere forbrugere dropper Black Friday. Her er 3 bud på “Green Friday”
Selvom Black Friday forventes at slå alle salgsrekorder, ser et stigende antal forbrugere udsalgsfænomentet som forældet.
8. Kom med til webinarrække om modeugens bæredygtighedskrav
Copenhagen Fashion Weeks kommende bæredygtighedskrav til brands på den officielle showkalender er omdrejningspunktet i en serie webinarer, der løber fra næste uge.
9. Monki indsamler underskrifter i kampen mod body dysmorphic disorder
Med en underskriftindsamling vil Monki sammen med BDD Foundation presse på for ny EU-lovgivning, der skal forpligte virksomheder og influencere til at deklarere, hvis et billede er blevet manipuleret.
10. Nephew-guitarist vil matche kreative med investorer: “Den mulighed manglede jeg selv, da jeg startede”
Danish Creative Industries er navnet på et nyt initiativ, som skal samle de kreative virksomheder og give dem bedre adgang til investorer.