1. Sådan kan brands tjene penge på det samme tøj igen og igen

Flere og flere gensalgsplatforme skyder frem, og brugttøjsmarkedet vokser nu hurtigere end salget af nyt tøj. Derfor begynder brands at tage ejerskab over gensalget i stedet for at lade andre løbe af sted med indtjeningen. Læs om initiativet Create2Stay.

2. Københavnsk skobrand tredobler overskud

Ivylee Copenhagen fremlægger forbedret årsregnskab, der gør røde tal sorte.

3. “Hold op, hvor har jeg tænkt på at stoppe mange gange”: Bitte Kai Rands brand runder 40 år

I oktober måned kunne det københavnske brand holde 40-års jubilæum. Vi har talt med designer Bitte Kai Rand om en lang karriere, og hvad der skal ske med brandet i fremtiden.

4. “Ansvarlighed er vores DNA, ikke en læderkjole”: Ganni udfaser læder fra 2023

Det sidste stykke Ganni-tøj i animalsk læder er allerede blevet produceret, og fra 2023 vil sko og accessories følge trop.

Ganni ss22

5. Modekoncern i markant fremgang: “Vi står stærkere og mere trimmet end nogensinde”

Med et nyligt afsluttet og forbedret årsregnskab formår Redefined Fashion A/S at gøre røde tal sorte.

6. Erfaren stylist bliver ny moderedaktør på Euroman

Siden september har Kenneth Pihl Nissen stået i spidsen for alt modestoffet hos det snart 30 år gamle modemagasin for mænd.

Kenneth Pihl Nissen

7. Flere forbrugere dropper Black Friday. Her er 3 bud på “Green Friday”

Selvom Black Friday forventes at slå alle salgsrekorder, ser et stigende antal forbrugere udsalgsfænomentet som forældet.

8. Kom med til webinarrække om modeugens bæredygtighedskrav

Copenhagen Fashion Weeks kommende bæredygtighedskrav til brands på den officielle showkalender er omdrejningspunktet i en serie webinarer, der løber fra næste uge.

9. Monki indsamler underskrifter i kampen mod body dysmorphic disorder

Med en underskriftindsamling vil Monki sammen med BDD Foundation presse på for ny EU-lovgivning, der skal forpligte virksomheder og influencere til at deklarere, hvis et billede er blevet manipuleret.

monki BDD

10. Nephew-guitarist vil matche kreative med investorer: “Den mulighed manglede jeg selv, da jeg startede”

Danish Creative Industries er navnet på et nyt initiativ, som skal samle de kreative virksomheder og give dem bedre adgang til investorer.