Modekoncern i markant fremgang: “Vi står stærkere og mere trimmet end nogensinde”
Med et nyligt afsluttet og forbedret årsregnskab formår Redefined Fashion A/S at gøre røde tal sorte.Da Redefined Fashion A/S, der ejer Minus, Peppercorn, Desires, White and More og Beyond Now, fremlagde årsregnskab sidste år, var det ifølge ledelsen med et “utilfredsstillende resultat”. Men denne gang er sagen en anden.
Den voksende modekoncern fremlægger nu årsregnskab for 2020/21 – og det viser en markant fremgang. En fremgang, som direktør og medejer Chalotte Kjær Bruun mener kun kunne lykkes i en tid med nedlukninger på grund af selskabets online-satsning.
“Vi var meget bedre rustet til de svære markedsforhold, vi stod i, fordi vi tidligt havde erkendt, at en stor del af vores fremtidige vækst skal komme fra online salgskanaler,” siger hun.
Onlinesalget har ifølge hende haft en positiv indvirkning på det nye årsregnskab, som er væsentligt forbedret i forhold til året før. Bruttofortjenesten vokser til 13,2 millioner kroner i regnskabsår 2020/21 fra 5,8 millioner kroner året før. Før skat kommer resultatet op på 1,6 millioner kroner i 2020/21, hvilket er en klar forbedring sammenlignet med underskuddet på -568.000 kroner sidste år. Efter skat er billedet det samme, nemlig et årsresultat på 1,2 millioner kroner i 2020/21, hvilket også er en klar stigning fra 2019/20-resultatet på -449.000 kroner. Egenkapitalen er steget fra 2,5 millioner kroner i 2019/20 til 6,5 millioner kroner i 2020/21.
“Vi føler, at vi står stærkere og mere trimmet end nogensinde. Med omstillingsparathed som det fortsatte omdrejningspunkt ønsker vi at være en meget stærk samarbejdspartner for både leverandører og kunder på vores netop påbegyndte vækstrejse,” siger Chalotte Kjær Bruun.
Ifølge regnskabets ledelsesberetning var målsætningerne dog højere, men ledelsen anser alligevel årets resultatet som “acceptabelt”. Den primære årsag til afvigelserne er tabte summer på stigende fragtpriser og på nedlukninger i foråret 2021.
Satser på ansvarlighed
Ligesom en styrket online-strategi fortsat skal sikre en stærkere markedsposition, så skal et øget fokus på diversitet og bæredygtighed også være med til at fremtidssikre salget. Derfor lancerer Redefined Fashion et nyt brand med en grøn profil under navnet Beyond Now. Det kommer i butikkerne til januar.
“Vi har haft et stort fokus på bæredygtighed og er inden længe certificeret på både GRS (Global Recycle Standard, red.) og GOTS (Global Organic Textile Standard, red.),” siger Chalotte Kjær Bruun om den nye linje.
“Det er afgørende, at vi er rustet til at imødekomme forventninger fra fremtidens kunder og forbrugere, og selve certificeringen har været en krævende og meget lærerig proces for os.”
Allerede fra dette efterår lancerer selskabet linjen Peppercorn Curve, som tilbyder brandet Peppercorns eksisterende design op til størrelse 56 allerede fra dette efterår.