Her er de 10 mest læste artikler i år – indtil videre
En konkurs, en udtrædelse, en ny CEO og meget mere. 2024 har indtil videre været turbulent og har haft meget at byde på. Læs med her, hvor vi har samlet de mest læste artikler for den første halvdel af året.1. Wood Wood genopstår hos dansk koncern
Blot to uger efter, at Wood Wood begærede sig konkurs og fyldte fladen på samtlige af landets største medier, genopstår brandet. Og det bliver en anden dansk kending, der overtager.
2. “Vi kommer til at putte Wood Wood i toppen af vores portefølje” DK Company-ejer om Wood Wood-opkøb
DK Company vil satse på Wood Wood i den lange bane med god tid og stabil kapital, lyder det fra DK Companys Jens Obel.
3. Han startede Soulland som 17-årig – nu træder han ud
Silas Adler går ud af Soulland. “Det sker i den største respekt for brandet”
4. Nyt PR-agentur skyder frem i København
Helene Skytte har igennem de sidste fem år været partner i Hood Agency, skønhedsmærket Woods Copenhagen og smykkefirmaet Ragbag Studio, men har valgt at træde ud af disse partnerskaber for at realisere drømmen om at blive selvstændig.
5. Ganni henter ny CEO fra Balenciaga
Efter fem år, en opnået tocifret vækst, en pandemi og en hel del nye butikker træder Andrea Baldo af som CEO for Ganni og overlader i stedet roret til Laura du Rusquec.
Hos Rotate Birger Christensen, afsluttede de 2023 med et resultat efter skat, der er lidt mere end 3,25 millioner mindre end resultatet for 2022. Og det er på trods af, at det faktisk har været et rigtig godt år for virksomheden.
7. Ny modemesse placerer sig i juni
Tidligere direktører af CIFF og Revolver står bag nyt messeinitiativ.
8. Ny EU-lovgivning rammer webshops: 9 ting, du skal være opmærksom på
Om et år træder en ny EU-lovgivning, der skal sikre tilgængeligheden på digitale platforme. Vi guider dig til, hvordan du tjekker din webshop efter.
9. Senior PR-profil starter nyt agentur
PR-specialist Tina Svoldgaard har per den 1. april åbnet dørene til sit eget bureau, TS-AGCY.
Med deres farverige perlesmykker har det populære smykkebrand Pura Utz formået at bygge en forretning op, hvor vækst og succeskriterier ikke udelukkende handler om økonomi, men i højre grad om socialt ansvar og ordentlige arbejdsforhold.