Fik du læst? Her er junis 10 mest populære artikler
Især jobrokaderne rangerer højt på listen over de mest læste nyheder i den forgangne måned, hvor du dog også finder historier om Copenhagen Fashion Week, Magasin og Rotate Birger Christensen.1. Chris Pedersen rykker til Børsen
Efter blot syv måneder som kultureredaktør på Radio Loud rykker Chris Pedersen videre til Børsen.
2. Mathilde Torp Mader stopper hos By Malene Birger
Efter tre visionære år og en omfattende pandemi går de to parter nu hver til sit, lød det i juni fra modehuset.
3. Marimekko ansætter anerkendt, dansk designer
I sidste måned kom nyheden, at Rebekka Bay bytter japanske Uniqlo ud med finske Marimekko, hvor hun skal lede designteamet som ny kreativ direktør.
4. Soft Gallery solgt: hurtigtvoksende børnetøjskoncern vil øge international vækst
Det 13-år gamle børnetøjsbrand med den kendte kunstneriske profil bliver en del af The New Aps.
5. To danske mærker på international liste over ‘brands to watch’ i 2020
En af verdens største søgemaskiner indenfor mode, Lyst.com, har udpeget fem brands, der oplever størst søgevækst på platformen – og som de derfor spår, man skal holde øje med i år.
6. Alt for Damerne, Eurowoman og Euroman afskediger og opretter ny moderedaktion
Egmont Publishing reagerede i juni på de negative ændringer i modebranchen med afskedigelsen af ni medarbejdere samt oprettelsen af en ny fagredaktion, der skal levere på tværs af husets danske modetitler.
7. “Jeg ser det her som startskuddet til en ny måde at lave modeuge på”
Kommende udgave af Copenhagen Fashion Week bliver i langt højere grad digital og åbner op for nye, kreative formater, fortæller CEO Cecilie Thorsmark i et stort interview.
8. Listen er klar: 34 brands til Copenhagen Fashion Week SS21
De mange nordiske brands på kalenderen viser en bred opbakning til den nok mest uforudsigelige sæson i modeugens historie.
9. Nyt dansk taskebrand satser på skiftende designtalenter og genbrugsmaterialer
Kintobe er navnet på et nyt mærke af funktionelle unisex-tasker, der er skabt i 100 procent genanvendt polyester og af skiftende designere.
10. Magasin med ny ansvarlighedsstrategi: “Vi oplever, at vores partnere flytter sig hurtigt nu”
Magasin har taget endnu et skridt på vejen mod at blive et grønnere varehus med en strategi, som stiller krav til både forbrugerne, partnerbrands og deres egne indkøbere. Men det betyder ikke, at de kan “ændre branchen med et enkelt knips,” indrømmede indkøbsdirektør Margrethe Dal Lehrmann.