Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

To danske mærker på international liste over 'brands to watch' i 2020

En af verdens største søgemaskiner indenfor mode, Lyst.com, udpeger fem brands, der oplever størst søgevækst på platformen – og som de derfor spår, man skal holde øje med i år.
En af verdens største søgemaskiner indenfor mode, Lyst.com, udpeger fem brands, der oplever størst søgevækst på platformen – og som de derfor spår, man skal holde øje med i år.

At dansk mode fortsætter sit momentum internationalt, beviser ikke blot den store mediebevågenhed, men også de mange kendisser og internationale influencere, der lystigt hopper i dansk design og viser det frem på de sociale medier.

Men hvad med de helt almindelige forbrugere? Er de ligeså glade for moden fra vores lille egn af verden? Svaret er ja, hvis man spørger Lyst.com. Som en af verdens største platforme for onlinesøgninger i modebrands udgiver de årligt en rapport ved navn ’The Year in Fashion’. Heri samler de data fra flere førende onlineshops kombineret med mediedækning og omtale på sociale medier. Og i den seneste af slagsen nævnes to danske mærker Rotate Birger Christensen og Cecilie Bahnsen, blandt de fem brands, de mener, man skal holde øje med 2020.

Det skyldes, at Rotate og Cecilie Bahnsen er blandt de hurtigst voksende søgeord i en seks måneders periode sidste år med en stigning i antal søgninger på henholdsvis 27 og 38 procent. Dermed er de i fint selskab med andre populære brands, som hypede, franske Marine Serre, italienske GCDS og amerikanske 1017 Alyx 9SM – hvis stifter, Matthew Williams, netop er blevet udråbt til ny chefdesigner hos Givenchy.

Denise Christensen, CEO i Rotate Birger Christensen, siger om rapporten:

“Vi er utroligt stolte over at se Rotate nævnt som et ’brand to watch’ i 2020, og vi er især glade for at se de hurtigt voksende onlinesøgninger, hvilket matcher den stærke vækst, vi har oplevet globalt siden lanceringen af brandet for mindre end to år siden. Rotate har i øjeblikket distribution i 37 lande og en stærk tilstedeværelse på internationale markeder som USA og Storbritannien, og det glæder os at se dette reflekteret i stor digital buzz, som rapporteret af Lyst.”

Lyst.coms data er baseret på søgninger fra mere end 70 millioner forbrugere, der bruger platformen til at finde tøj fra 12.0000 forskellige brands og forhandlere.