Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Stine Goya SS19
Alle nyheder, Indland, TILBAGEBLIK

Fik du læst? Her er septembers 10 mest populære artikler

September er gået på hæld, men du kan stadig nå at læse månedens mest besøgte artikler, der handler om alt fra kommunens manglende støtte, modeugens nye direktør og hvad danske brands synes om tidens designdimittender.
September er gået på hæld, men du kan stadig nå at læse månedens mest besøgte artikler, der handler om alt fra kommunens manglende støtte, modeugens nye direktør og hvad danske brands synes om tidens designdimittender.

1. Dansk influencer-bureau vækster med 400 procent

Omhyggelig afrapportering af data og et tidligt ben i den danske Influencer-kultur er to af hovedårsagerne til solid vækst hos influencer-bureauet SMAC Agency.

2. Ny direktør for Copenhagen Fashion Week er fundet

Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse har præsenteret Cecilie Thorsmark som ny CEO for modeugen.

3. Københavns Kommune: Cykelløb og hurtige biler fremfor mode

Københavns Kommune nedlægger støtten til Copenhagen Fashion Week og Global Fashion Agenda til fordel for en pulje for internationale megaevents, der blandt andet skal varetage ønsket om en Tour de France-start i hovedstaden.

4. Freya Dalsjø: “Danske designdimittender er ikke på konkurrencedygtigt niveau”

Selvtilliden opvejes ikke altid af faglig kunnen hos de danske designdimittender, mener Jack & Jones, NN07 og Freya Dalsjø, der fortæller, hvad det kræver at få drømmejobbet i deres virksomheder.

5. Dansk designer henter investering i millionklassen

Anine Bing har ikke kun godt fat i de internationale forbrugere, men også de kapitalstærke investorer. Brandet afsluttede i september en finansieringsrunde på 15 millioner dollars til udvidelse af den allerede omfattende butiksportefølje.

6. Hvem har magten i modebranchen?

The Business of Fashion har for sjette år i træk udgivet en liste over modebranchens 500 mest indflydelsesrige personer – og noget tyder på, at et magtskifte er på vej.

7. Birger Christensen står bag nyt brand – igen

Den ikoniske danske modebutik lancerede et nyt in-house brand ved navn Remain Birger Christensen. Et ukompliceret – og luksuriøst – take på basisgarderoben, fortæller CEO Denise Christensen.

8. Da Bettina Bakdals kjole gik viralt

Instagram har givet mange yngre designere en platform til at skabe en kundebase. Men også en rutineret designer som Bettina Bakdal har opnået succes med det digitale medie. Hvordan har hun grebet det an?

9. Julie Fagerholt går sammen med H2O om ny underlinje

Sportswear og mode går hånd i hånd i en ny kollektion skabt i samarbejde mellem Julie Fagerholt og H2O.

10. Stine Goya i medvind: tredobler sit overskud

Stine Goyas farverige univers har længe været en favorit blandt forbrugerne – og nu viser det sig også for alvor på bundlinjen. Brandet fremlagde i september et historisk godt årsregnskab, og det skyldes, ifølge CEO Thomas Hertz, et internationalt gennembrud.