Ny direktør for Copenhagen Fashion Week bliver Cecilie Thorsmark.

I dag, tre måneder efter Camilla Frank opsagde sin stilling som direktør for Copenhagen Fashion Week, har organisationens bestyrelse netop offentliggjort, at det bliver den 35-årige Cecilie Thorsmark, der sætter sig i chefstolen for modeugen. Cecilie kommer fra en stilling som kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda og har tidligere har været presse- og kommunikationschef i Danish Fashion Institute og netop Copenhagen Fashion Week.

Opgaven for den nye direktør bliver en fortsættelse af den igangværende kommercialisering af den københavnske modeuge, men samtidig ligger der en også række andre udfordringer i kø for den nye direktør. Det er en modeuge med mange aktører, der skal samles i tid og i en branche, hvor opbrud og nye arbejdsgange er på dagsordenen. Hvor Copenhagen Fashion Week skal positionere sig i forhold til bæredygtighed, influencere og international bevågenhed. Hvor modeshows skal bevare deres aktualitet, og hvor der skal skabes et bedre samarbejde mellem de aktører, der har hospitality-programmer under modeugen. Og alt det i samråd med Københavns Kommune, der har en fortsat interesse i at gøre modeugen til en platform til udviklingen af byens kulturliv og som et inkluderende samlingspunkt mellem både branche og forbrugere.

Om valget af Cecilie Thorsmark udtaler Thomas Klausen, administrerende direktør i brancheorganisationen Dansk Mode & Textil og næstformand i Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse:

“Cecilie Thorsmark har dyb indsigt i, hvad det vil sige at drive en modeuge, ligesom hun besidder gode kommunikative evner og har en stærk international profil. Hun er vant til at arbejde i en international organisation, taler flere sprog flydende og har en imponerende historik, når det kommer til at tiltrække international interesse for events på dansk grund. Copenhagen Fashion Week er allerede en international begivenhed, men jeg er overbevist om, at Cecilie kan bidrage til at styrke den position yderligere.”

Cecilie Thorsmark er uddannet Cand.merc. i Marketing Communications Management fra Copenhagen Business School og har de seneste to år været kommunikationsdirektør i Global Fashion Agenda. Om sin ansættelse siger hun:

“Jeg er henrykt for at vende tilbage til Copenhagen Fashion Week. Jeg glæder mig meget til at påtage mig det store ansvar, der ligger i at videreudvikle, styrke og fremtidssikre modeugen. Jeg mener, at Copenhagen Fashion Week har et endnu større potentiale, og derfor vil jeg blandt andet arbejde for at styrke modeugens bæredygtige profil og skabe en international platform med skandinavisk mode som drivkraft.”

Samtidig med offentliggørelsen af den nye direktør udtræder Cecilie Thorsmarks mand, bestyrelsesformand Jacob Kampp Berliner, af Copenhagen Fashion Weeks bestyrelse. Han erstattes af den nuværende næstformand Thomas Klausen, som vil fungere som bestyrelsesformand indtil den kommende generalforsamling.

Cecilie Thorsmark sætter sig officielt i stolen den 01. november 2018, små tre måneder inden Copenhagen Fashion Week AW19.