Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Model fotograferet gennem vindue

Tak for i år: Her er de 10 mest læste artikler i 2022

To CEO-skifte, en overraskende konkurs og et nyt designprojekt. Vi ser tilbage på året, der er gået, og de historier, der har fået allerflest klik.
To CEO-skifte, en overraskende konkurs og et nyt designprojekt. Vi ser tilbage på året, der er gået, og de historier, der har fået allerflest klik.

1. Andrea Elisabeth Rudolph overdrager direktørstolen til ny CEO

I oktober kom nyheden, at Rudolph Care-stifter Andrea Elisabeth Rudolph ville give stafetten videre – og de store sko skulle udfyldes af Ditte Søndergaard Bihorac, der har 13 års erfaring i branchen hos brands som Chanel og L’Oréal.

2. “Til en generation, der genopretter forbindelsen til verden omkring dem”: Melissa Bech klar med nyt projekt

Tidligere Brand Director i Blanche Melissa Bech kunne i august løfte sløret for sit nye projekt, som handler om skandinavisk enkelhed med langtidsholdbare pieces.

3. Saks Potts fortsætter udviklingen: Udpeger ny CEO og medejer

Med ønsket om at vækste endnu mere internationalt valgte Cathrine Saks og Barbara Potts i april at udvide ledelsen og ejerkredsen med brandets første eksterne CEO.

Saks Potts’ nye CEO og medejer Josefine Laigaard mellem stifterne Barbara Potts og Cathrine Saks.

4. Carcel er tilbage: samme værdisæt, nye ambitioner

Blot et år efter sin konkurs var Carcel ved årets begyndelse klar til at genopstå med en ny branchekendt ejer og designer – og en produktion, der ligger udenfor de fængsler, de var blevet synonyme med.

5. Organic Basics går konkurs trods stærkt bagland

Det ellers populære og progressive undertøjsbrand måtte i juli lukke på grund af manglende likviditet, men håbede allerede dengang på at finde en ny ejer – hvilket lykkes i august, hvor virksomheden blev opkøbt af den internationale undertøjsgigant Delta Galil Industries.

6. Fire etablerede smykkebrands, der viser vejen

Den grønne dagsorden præger også smykkebranchen, hvor brands konkurrerer om at komme først med bæredygtige løsninger til forbrugerne. Vi samlede i januar fire af slagsen, der viser vejen frem. 

Kampagne med Pilgrims Leaf-kollektion.

7. Influencer og tidligere kommunikationsdirektør rykker til Costume

Camilla Frank kunne i juni præsentere centrale dele af sit team hos Costume.

8. Miinto opkøber dansk secondhand-koncept

I 2025 skal 25 procent af salget på Miinto være genbrug, fortæller CEO Konrad Kierklo, der tilbage i juli kunne fortælle, at Miinto havde opkøbt den voksende platform The Vintage Bar.

9. Skall Studio gik fra hørkjoler og bare tæer til millionoverskud: “Vi var jo bare to kreative, der lavede vores fakturaer i Illustrator”

Det tog fem år, et kærligt skub og en millioninvestering, før Skall Studio for alvor slog igennem med deres feminine univers og ansvarlige kollektioner. Vi bragte i sommers et portræt af de to søstre, der deler alt, både værdier og virksomhed – og nordjysk besindighed.

Skall Studio-søstrene, Marie og Julie Skall, Copenhagen Fashion Week SS23. Fotograf: Tonya Matyu.

10. Shaping New Tomorrow fortsætter væksten

I Shaping New Tomorrows regnskab fra februar sås det, at brandet fatsholder den støtte vækst, mens de investerer i nye produktkategorier og udvider virksomheden.