Værdierne har fra dag et været klare og ambitionerne store hos undertøjsbrandet Organic Basics, der blev stiftet i 2014 af Christoffer Immanuel, Alexander Christiansen, Mads Haugsted og Mads Fibiger. Men til trods for popularitet hos både forbrugere og investorer har virksomheden kæmpet med økonomien – så meget, at de nu er gået konkurs. Det fremgår af CVR-registret og bekræftes af stifter og co-CEO Christoffer Immanuel til Fashion Forum i dag, som dog ikke må give nogle kommentarer i sagen på nuværende tidspunkt.

Konkursen skyldes mere specifikt pres på likviditeten, fortæller konkurssagens to kuratorer til DetailWatch.

Ejerne håber dog på, at det ikke er det sidste, man har hørt til Organic Basics. De vil nemlig nu forsøge at videreføre aktiviteterne i samme konstellation via et frasalg.

Organic Basics har – foruden deres bæredygtige profil – især slået sig op på at lave undertøj og T-shirts med sølv i, som er bakteriedræbende. Derudover har de ofte gået forrest, når det kommer til at tænke ansvarlig forretningsdrift hele vejen rundt. Blandt andet i 2020, hvor de som nogle af de første lancerede en ’low impact’ webshop. Virksomheden har da også tiltrukket opmærksomhed fra kapitalstærke investorer gennem sin levetid – blandt andet i 2017, hvor Mærsk-arvingen Johan Uggla gik ind i brandet.