OPDATERET (den 21. juni klokken 9.20)

Med nu tre måneder i bagagen som chefredaktør på Costume har Camilla Frank en væsentlig del af sit nye team på plads. Et team, der reflekterer ambitionen om – med hendes egne ord – “at skabe et så stærkt, digitalt univers, at når man tænker mode, så tænker man Costume.”

I en ny rolle, der skal styrke den digitale platforms kommercielle samarbejder – også internationalt – finder man Christian Hansen, der skal være på redaktionen to dage om ugen, mens han samtidig fortsætter som freelance stylist og som art director hos Baum und Pferdgarten, hvor han også tidligere har været kommunikationsdirektør. Hans nye titel bliver kreativ direktør, og med den hat på skal han foruden at forretningsudvikle Costume-universets partnerskaber også overse den samlede visuelle identitet og moden i magasinet og digitalt.

“Christian er en tung profil med et stort netværk i forhold til mode, men i særlig grad også i forhold til internationale partnere. Han kommer med en lang række erfaringer, der gør, at han bliver en central figur i udviklingen af forretningen omkring Costume – og i udviklingen af Costumes univers, der skal være synonymt med det digitale.”

Det fortæller Camilla Frank til Fashion Forum.

Udover Christian Hansen kan man fremover også finde Marie Hindkær som en del af redaktionen i rollen som Digital & Social Editor. 

“Hun er for mig indlysende i rollen. Hun kommer med så mange kvalifikationer og så meget know how i forhold til at drive det digitale content omkring kommercielle partnerskaber i en tone, der passer godt til Costume. Tilmed er hun i sig selv et stærkt brand og vant til at være proaktiv efter mange år som selvstændig både med egen profil og sit digitale magasin Luelle,” siger Camilla Frank.

Costume udkommer i dag seks gange om året, men vil fremover gå op i sider og, ifølge Camilla Frank, her prioritere de længere formater.

Christian Hansen og Marie Hindkær tiltræder deres nye stillinger per den 1. juli 2022.

Hvem, hvad, hvor: 3 jobskifte i PR-branchen