Fik du læst? Her er novembers 10 mest populære artikler
Der faldt afgørelse i sagen mellem Baum und Pferdgarten og DK Company, Lærke Andersen blev lukket, og DAY Birger et Mikkelsen blev solgt. November er ikke gået stille for sig.1. En ’nærgående efterligning’: Baum und Pferdgarten vinder kopisag mod DK Company
Sø- og Handelsretten afgjorde i denne måned kopisagen mellem DK Company og Baum und Pferdgarten.
2. Generationsskifte hos DAY: Keld Mikkelsen sælger livsværk
Der er med frasalget lagt op til både generationsskifte og nye tider i den indtil nu familieejede og -drevne virksomhed DAY Birger et Mikkelsen – men strategien forbliver intakt.
3. Stephanie Gundelach: “Det var afgørende for os at implementere cirkulære designprincipper fra start”
OpéraSPORT er navnet på et nyt dansk mærke stiftet af Stephanie Gundelach og Awa Malina Stelter. Sammen har de vendt op og ned på sæsoner, materialer og traditionelle forretningsprincipper.
4. Lærke Andersen lukker
Den danske brand er blevet nedlagt efter fem år, afslørede Lærke Andersen selv den 11. november.
5. Billi Bi med ny strategi: Ansætter in-house PR- & Marketingansvarlig
Det danske skomærke har i denne måned valgt at rykke sine PR-aktiviteter in-house i ønsket om at strømline deres kommunikation og har i den forbindelse hentet ny profil til teamet.
6. Stine Goya i julestemning, MØs miljø-merchandise og et nyt smykkemærke
Stine Goya designer julekugler og støtter Mødrehjælpen, MØ investerer i Postevand og lancerer merchandisekollektion, og ByBiehl vil udvide med et søsterbrand.
7. The New udvider markant: Opkøber tre børnetøjsbrands
Som led i en ambitiøs vækststrategi bakket op af ny investor i ejerkredsen har The New i denne måned opkøbt tre brands til porteføljen.
8. Gestuz opruster ledelsen med erfaren salgsprofil
Gestuz ansatte i november den erfarne brancheprofil Tina Drøhse som ny Sales Director i forbindelse med brandets øgede fokus på international vækst.
9. Carcel vinder Magasin Du Nord Fashion Prize 2019
Magasin du Nord Fonden udråbte den 5. november dette års vinder af deres prestigefyldte modepris – og valget faldt på Carcel, der modtog præmien på 300.000 kroner samt et mentorforløb.
10. Dansk jeansbrand på vej til USA: “Vi oplever stor interesse omkring certificeringerne på vores produkter”
Med både EU-blomsten og Svanemærket i ryggen har Tomorrow, kun fire sæsoner inde, fået hul på både det amerikanske og det japanske marked.