Fra Soulland-chok til ny Ganni-bog og et sjældent interview med MOON
To stiftere forlod deres brand. Forza Collective landede store forhandlere, Pura Utz fortalte om deres sociale projekt, der er blevet forretning og Nikolaj Reffstrup om den bog, han netop har skrevet. Læs eller genlæs juni måneds 10 mest læste artikler.1. Han startede Soulland som 17-årig – nu træder han ud
Silas Adler træder ud af Soulland. “Det sker i den største respekt for brandet,” fortæller han.
2. Ny EU-lovgivning rammer webshops: 9 ting, du skal være opmærksom på
Om et år træder en ny EU-lovgivning, der skal sikre tilgængeligheden på digitale platforme. Vi guider dig til, hvordan du tjekker din webshop efter.
Med deres farverige perlesmykker har det populære smykkebrand Pura Utz formået at bygge en forretning op, hvor vækst og succeskriterier ikke udelukkende handler om økonomi, men i højre grad om socialt ansvar og ordentlige arbejdsforhold.
Den ene stifter og medejer af brandet Crās, Christiane Hagger, træder ud af virksomheden. Herfra er det hendes partner og medstifter, Anne Charlotte Lembye, der står som eneejer og CEO af virksomheden.
5. Din guide til 3 Days of Design: Her mødes arkitektur, interiør og design
Designbranchens modeuge kom med tre dage fyldt af events, udstillinger – og ikke mindst æstetisk networking.
Folkene bag MOON, Martin Gjesing og Frederik Bjerregaard, er ikke dem, der normalt stiller op til interview. Men nu står de bag et showroom-projekt og en magasinudgivelse i Paris – og med det, har de noget, de gerne vil dele.
7. Upcoming luxury brand lander i Selfridges og Printemps efter første sæson
Et markant design-DNA og hurtig respons på feedback har skabt en effektiv positionering på markedet.
Hummel kommer igen med rekordomsætning, men deres bundlinje viser et andet resultat.
I det nyeste afsnit af Fashion Forum på lyd fortæller Gannis Nicolaj Reffstrup om ‘The Ganni Playbook’, der giver arbejdstegningerne til Gannis mission mod at blive en ansvarlig modevirksomhed.
10. Monies nye kreative direktør har intuitivt lært smykkernes sprog
Igennem fem årtier – siden 1973 – har Gerda og Nikolaj Monies skabt smykker som ekstravagante, overdådige kunstværker, der konstant har skubbet grænserne for, hvad et smykke kan være.