Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
MÅNEDENS MEST LÆSTE

Fra Soulland-chok til ny Ganni-bog og et sjældent interview med MOON

To stiftere forlod deres brand. Forza Collective landede store forhandlere, Pura Utz fortalte om deres sociale projekt, der er blevet forretning og Nikolaj Reffstrup om den bog, han netop har skrevet. Læs eller genlæs juni måneds 10 mest læste artikler.
To stiftere forlod deres brand. Forza Collective landede store forhandlere, Pura Utz fortalte om deres sociale projekt, der er blevet forretning og Nikolaj Reffstrup om den bog, han netop har skrevet. Læs eller genlæs juni måneds 10 mest læste artikler.

1. Han startede Soulland som 17-årig – nu træder han ud

Silas Adler træder ud af Soulland. “Det sker i den største respekt for brandet,” fortæller han.

Silas Adler Soulland
Portræt af Silas Adler

2. Ny EU-lovgivning rammer webshops: 9 ting, du skal være opmærksom på

Om et år træder en ny EU-lovgivning, der skal sikre tilgængeligheden på digitale platforme. Vi guider dig til, hvordan du tjekker din webshop efter.

3. Smykkebrand startede som socialt projekt – nu sælges det i nogle af verdens mest prestigefyldte butikker

Med deres farverige perlesmykker har det populære smykkebrand Pura Utz formået at bygge en forretning op, hvor vækst og succeskriterier ikke udelukkende handler om økonomi, men i højre grad om socialt ansvar og ordentlige arbejdsforhold.

Pura Utz kampagnebillede

4. Medstifter går ud af Crās

Den ene stifter og medejer af brandet Crās, Christiane Hagger, træder ud af virksomheden. Herfra er det hendes partner og medstifter, Anne Charlotte Lembye, der står som eneejer og CEO af virksomheden.

Crās kampagnebillede

5. Din guide til 3 Days of Design: Her mødes arkitektur, interiør og design

Designbranchens modeuge kom med tre dage fyldt af events, udstillinger – og ikke mindst æstetisk networking.

6. “Hvis ikke vi investerer i vækstlaget af brands, så forsvinder de. Så forsvinder det nye take på tingene“”

Folkene bag MOON, Martin Gjesing og Frederik Bjerregaard, er ikke dem, der normalt stiller op til interview. Men nu står de bag et showroom-projekt og en magasinudgivelse i Paris – og med det, har de noget, de gerne vil dele.

Space Magazine

7. Upcoming luxury brand lander i Selfridges og Printemps efter første sæson

Et markant design-DNA og hurtig respons på feedback har skabt en effektiv positionering på markedet.

Billede af model på trappe i Forza Collective PU læder kjole
Forza kampagnebillede

8. Trods underskud på bundlinjen er ambitionen stadig at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden

Hummel kommer igen med rekordomsætning, men deres bundlinje viser et andet resultat.

Hummel kampagnebillede

9. Nicolaj Reffstrup om ny bog: “Det er jo ikke den endelige løsning på modebranchens problemer, men det er et bidrag til, at processen kan fortsætte”

I det nyeste afsnit af Fashion Forum på lyd fortæller Gannis Nicolaj Reffstrup om ‘The Ganni Playbook’, der giver arbejdstegningerne til Gannis mission mod at blive en ansvarlig modevirksomhed.

Nicolaj Reffstrup
Nicolaj Reffstrup

10. Monies nye kreative direktør har intuitivt lært smykkernes sprog

Igennem fem årtier – siden 1973 – har Gerda og Nikolaj Monies skabt smykker som ekstravagante, overdådige kunstværker, der konstant har skubbet grænserne for, hvad et smykke kan være.

Karl Monies, still fra filmen Perfect Chaos
Karl Monies