Genopstandelsen af danske brands, en regn af regnskaber og nyheder fra PR-bureauer
Store nyheder fyldte april – fra opkøb til ny CEO. Læs eller genlæs april måneds 10 mest læste artikler.1. Wood Wood genopstår hos dansk koncern
Blot to uger efter, at Wood Wood begærede sig konkurs og fyldte fladen på samtlige af landets største medier, genopstod brandet. Og det blev en anden dansk kending, DK Company, der indgik en aftale med kurator og overtog brandet.
2. “Vi kommer til at putte Wood Wood i toppen af vores portefølje” DK Company-ejer om Wood Wood-opkøb
DK Company vil satse på Wood Wood i den lange bane med god tid og stabil kapital, lyder det fra DK Companys Jens Obel.
3. Ganni henter ny CEO fra Balenciaga
Efter fem år, en opnået tocifret vækst, en pandemi og en hel del nye butikker træder Andrea Baldo af som CEO for Ganni og overlader i stedet roret til Laura du Rusquec. Det skriver brandet i en pressemeddelelse i dag.
4. Senior PR-profil starter nyt agentur
Tina Svoldgaard startede sin karriere i modebranchen hos Mads Nørgaard og har siden arbejdet med PR og marketing for brands, agenturer og messer som Rabens Saloner, Agentur V og Pitti Uomo – og senest som brand director hos Spalt PR igennem det sidste knap halvandet år. Al den erfaring tager hun med sig, når hun her per den 1. april har åbnet dørene til sit eget bureau, TS-AGCY.
5. A. Roege Hove vender tilbage med nye investorer
Når modeugen igen rammer byen til august, bliver det med genkomsten af det populære strikbrand A. Roege Hove.
6. Rekordregnskab fra Konges Sløjd ”er kun begyndelsen”
Børnebrandet Konges Sløjd fortsætter væksten med rekordregnskab, nyetableret amerikansk afdeling og ny administrerende direktør.
7. PRD relanceres med nyt navn
Under navnet Introoutro vil de tre nuværende ejere udfolde en ny identitet på baggrund af PRDs værdier.
8. Populært online børnetøjsmærke begæret konkurs
Corona, verdenssituationen og forbrugerkrisen har haft stor påvirkning på det nu konkursbegæret børnetøjsbrand Pompdelux.
9. Her er vinderne af Danish Beauty Award 2024
Det gik ikke stille for sig, da den danske beauty-industri fredag aften var samlet til branchen nok største, årlige fest. Anført af Anne-Dorte Mathiesen har flere dommerkommitéer igennem de seneste måneder testet, vurderet og diskuteret sig igennem et enormt antal skønheds- og wellness-produkter for at finde frem til vinderne af Danish Beauty Award 2024.
10. International etablering og “højaktuel sundhedsdiskurs” giver Rudolph Care rekordomsætning
Med rekordomsætningen lander Rudolph Cares årsresultat således på lige over 3,5 millioner kroner efter skat. Det er – på trods af rekordomsætningen – et godt stykke under resultatet for 2022, som landede på lige over 5,5 millioner kroner efter skat.