Ganni-genbrug er en millionforretning – men ikke for Ganni selv

Brugt Ganni sælger for millioner på digitale gensalgsplatforme, viser ny forskning, men Ganni tjener ikke en krone på gensalget. Det skal en ny strategi lave om på, lyder det fra stifter Nicolaj Reffstrup.

Fra størrelse 32 til 52: Ganni sigter mod mere diversitet og nye markeder

På vejen mod at blive en mere ansvarlig modevirksomhed lancerer Ganni nu en kollektion med et bredere størrelsesudvalg i håbet om at kunne byde endnu flere velkommen i Ganni-fællesskabet – og udvide sine markedsandele. Også skostørrelserne udvider de.

Magasin henter ny direktør fra egne rækker

Efter 16 år hos det ikoniske stormagasin bliver Peter Fabricius ny direktør for Magasin.

Hermès inviterer alle med i værkstedet

Det gamle, franske modehus inviterede til fordybelse og eftertanke, da de med ny, levende udstilling satte fokus på kunsthåndværk, kvalitet, holdbarhed og bæredygtighed med deres udstilling ‘Hermès in the making’, der blev vist i Dansk Arkitektur Center.

Copenhagen Fashion Week offentliggør datoer for kommende modeuger

Copenhagen Fashion Week, CIFF, Revolver, DM&T og Wear er klar med datoer for de kommede tre modeuger.

Fra modebrand til livsstilsbrand: Karen By Simonsen udvider sortimentet

Denne november lander første kollektion fra det nye livsstilstiltag Society af Karen By Simonsen.

“Man synes vel altid, at det, man ikke selv er god til, er imponerende og fascinerende”: Han Kjøbenhavns Thinh Petrus Nguyen om den kultur, der inspirerer ham lige nu

Fra en kunstperformance til sort, amerikansk litteratur og canadisk pop. Art director Thinh Petrus Nguyen afslører aktuelle inspirationskilder, han bruger i sit arbejde.

Vinderen af Magasin du Nord Fashion Prize 2021 er fundet

Den prestigefyldte pris Magasin du Nord Fashion Prize er i dag blevet overrakt efter en dag fyldt med præsentationer og votering blandt den internationale jury.

Costume får ny chefredaktør med international erfaring

Dorothea Gundtoft skal stå i spidsen for den videre digitale transformation af mediebrandet.