1. Fra Gap-chefdesigner i New York til dansk vækstkomet: Les Deux henter ny Head of Design

Det er lidt af en designsværvægter, der har fundet vej til danske Les Deux. Med britiske Kristopher Haigh ombord skal der rykkes på de globale ambitioner, fortæller Design & Buying Director Nicolaj Jessen.

Britiske Kristopher Haigh blev i oktober en del af det voksende Les Deux-team.

2. “Hvis du arbejder mere end syv dage frem, så er du fucked!”

7 Days Active er ikke bare navnet på Malkit Singhs sportswear brand, det er også filosofien bag hans måde at arbejde på. Fashion Forum talte i oktober med den kreative direktør om entreprenørskab, udfordringer, beslutningsprocesser og gode energier.

3. Med ny CEO, vækst og designudvikling ser Dea Kudibal mod fremtiden

Hvad gør man, når man både har høje ambitioner for sit brand, men også efter 16 år er klar til at dedikere sig til det kreative? Man giver CEO-stafetten videre til en erfaren profil med blod på tanden. Vi har talt med Dea Kudibal og hendes nye CEO Tina Raasteen om at tro på sin egen optur i en global nedtur og om at finde tilliden til at uddelegere.

4. Carcel og Wood Wood sammen om nyt ’no waste’-butikskoncept

Carcel følger op på direct-to-consumer-strategi med et nyt, eksperimentelt salgskoncept i samarbejde med Wood Wood, der skal gøre op med de fysiske butikkers nuværende sæson- og lagermodel.

5. Oh! By Kopenhagen Fur lukkes ned

Det danske pelsbrand meddelte i oktober, at mærket nedlægges, ét år efter egenproduktionen blev stoppet.

6. Blitz PR fejrer jubilæum med nyt fokus: “Det er afgørende for et PR-bureaus overlevelse, at man dygtiggør sig digitalt”

Efter ti år i en branche under konstant forandring mener Maria Steven, stifter af Blitz PR, at tiden er inde til at samle PR og digital marketing og salg.

Blitz PRs nye showroom i København.

7. Saks Potts slog salgsrekord i 2019 – og forventer at gøre det samme i år

I 2019 oplevede Saks Potts-duoen Barbara Potts og Cathrine Saks en salgsvækst på 25 procent. Og selvom bundlinjen blev påvirket af nødvendige investeringer og corona har skabt nye udfordringer i 2020, er forventningerne til indeværende år fortsat ambitiøse.

8. Mads Nørgaard og Decadent går til kunsten, Costume hylder mødre, og Vero Moda deler varme ud til kvinder i nød

Mads Nørgaard præsenterer minikollektion med John Kørner, Decadent Copenhagen hylder tre nye kunstnere med projektet ‘Art Carousel’, Costume lancerer nyt tillæg, og Vero Moda genoptager succesfuld vinterkampagne.

Mads Nørgaard x John Kørner.

9. Ekstravagante og bløde designsamarbejder, Maria Black udvider, og Tommy Hilfiger kører videre på solenergi

Athleisure-trenden står fortsat stærkt, Cecilie Bahnsen giver sit æstetiske bud på en regnjakke, Maria Black åbner flere butikker, og Tommy Hilfiger tager endnu et skridt i den bæredygtige retning.

10. Dansk ’made to order’-herrebrand får tocifret millioninvestering

Son of a Tailor udvidede i sidste måned investorkredsen igen, denne gang med et samlet beløb over 44 millioner kroner, som skal bruges på at accelerere væksten yderligere.