Fik du læst? Her er augusts 10 mest populære artikler
Modeugens mest klikkede showanmeldelser, Magasin du Nord Fashion Prizes 10 finalister og hele fire nye jobrotationer. Her er den forgangne måneds mest læste.1. Designers Remix så ind i fremtiden – og kastede et blik tilbage over skulderen
Designers Remix ofrede under den netop overståede modeuge præsentationen af deres SS21-kollektionen til fordel for showpieces og performance, der pointererede og iscenesatte brandets vision for en mere bæredygtig modeproduktion.
2. Kopenhagen Fur opruster digitalt med to nyansættelser
Kopenhagen Fur og Oh! by Kopenhagen Fur vil styrke deres digitale set-up og har derfor hentet to branchekendte ansigter ind som henholdsvis ny Content Creator og ansvarlig for SoMe og Content Marketing.
3. Modigt og ikke længere så mainstream
Bestseller tager imod tidens udfordring om ansvarlighed med deres redefinerede premium-brand Selected Femme/Homme. De vil godt have det ind i modeugens “gode selskab” og lagde flot ud under modeugen med en kurateret præsentation af lækre Scandi-looks på byens bedste galleri-adresse.
4. Han Kjøbenhavn vil sætte fart på international vækst med ny kommerciel direktør
Tidligere salgsdirektør i Wood Wood Christian Jensen er rykket til Han Kjøbenhavn som led i brandets øgede kommercielle indsats og fortsatte udenlandske ekspansion.
5. Egmont afslører det nye modeteam på Eurowoman og co.
Efter forsommerens afskedigelser og annonceringen af en helt ny modefagredaktion på tværs af titlerne Alt for Damerne, Eurowoman og Euroman var ny Senior Fashion Director Barbara Gullstein i august klar med sit nye hold.
6. Magasin du Nord Fashion Prize udnævner sine 10 finalister
På modeugens første dag løftede Magasin du Nord Fashion Prize og Nina Wedell-Wedellsborg sløret for de ti brands, der er med i kapløbet om dette års – modificerede – talentkonkurrence.
7. Nyt, danskejet smykkeunivers får tocifret million-startskud
Finematter vil bygge en global onlineforretning på at forbinde selvstændige smykkedesignere med købestærke slutforbrugerne – og har netop lukket en stor investorrunde og fået en populær dansk influencer med i teamet.
8. By Malene Birger udpeger ny CEO
Svenske Ellen Dixdotter, tidligere Global Marketing and Visual Director, overtog i august roret fra Morten Linnet, der i januar opsagde sin stilling efter fem år på direktørposten.
9. Demokratisk dansefest 24-7-365
Malkit Singh viste mere end nogensinde før, at 7 Days Active virkelig er for alle – også selv om det var på de veltrænede og dårende dejlige dansende unge, han gjorde det.
10. Indtagende ægte
Henrik Vibskov havde på sin egen, aldrig endimensionelle måde modereret sit udtryk og kollektion til tiden og skabt en fortælling, der var både rørende, ulmende og ægte.