1. Designers Remix så ind i fremtiden – og kastede et blik tilbage over skulderen

Designers Remix ofrede under den netop overståede modeuge præsentationen af deres SS21-kollektionen til fordel for showpieces og performance, der pointererede og iscenesatte brandets vision for en mere bæredygtig modeproduktion.

Der var fokus på showpieces og performance – og bæredygtige ambitioner – da Designers Remix inviterede til visning under modeugen.

2. Kopenhagen Fur opruster digitalt med to nyansættelser

Kopenhagen Fur og Oh! by Kopenhagen Fur vil styrke deres digitale set-up og har derfor hentet to branchekendte ansigter ind som henholdsvis ny Content Creator og ansvarlig for SoMe og Content Marketing.

3. Modigt og ikke længere så mainstream

Bestseller tager imod tidens udfordring om ansvarlighed med deres redefinerede premium-brand Selected Femme/Homme. De vil godt have det ind i modeugens “gode selskab” og lagde flot ud under modeugen med en kurateret præsentation af lækre Scandi-looks på byens bedste galleri-adresse.

Selected Femme/Hommes show blev afholdt på “byens bedste galleri-adresse,” som Fashion Forums anmelder, Elsebeth Mouritzen, skrev om Bestseller-brandets debut.

4. Han Kjøbenhavn vil sætte fart på international vækst med ny kommerciel direktør

Tidligere salgsdirektør i Wood Wood Christian Jensen er rykket til Han Kjøbenhavn som led i brandets øgede kommercielle indsats og fortsatte udenlandske ekspansion.

5. Egmont afslører det nye modeteam på Eurowoman og co.

Efter forsommerens afskedigelser og annonceringen af en helt ny modefagredaktion på tværs af titlerne Alt for Damerne, Eurowoman og Euroman var ny Senior Fashion Director Barbara Gullstein i august klar med sit nye hold.

6. Magasin du Nord Fashion Prize udnævner sine 10 finalister

På modeugens første dag løftede Magasin du Nord Fashion Prize og Nina Wedell-Wedellsborg sløret for de ti brands, der er med i kapløbet om dette års – modificerede – talentkonkurrence.

Magasin du Nord Fashion Prize annoncerede deres finalister til dette års designkonkurrence under modeugens officielle åbningsceremoni.

7. Nyt, danskejet smykkeunivers får tocifret million-startskud

Finematter vil bygge en global onlineforretning på at forbinde selvstændige smykkedesignere med købestærke slutforbrugerne – og har netop lukket en stor investorrunde og fået en populær dansk influencer med i teamet.

8. By Malene Birger udpeger ny CEO

Svenske Ellen Dixdotter, tidligere Global Marketing and Visual Director, overtog i august roret fra Morten Linnet, der i januar opsagde sin stilling efter fem år på direktørposten. 

9. Demokratisk dansefest 24-7-365

Malkit Singh viste mere end nogensinde før, at 7 Days Active virkelig er for alle – også selv om det var på de veltrænede og dårende dejlige dansende unge, han gjorde det.

Der var lag top til fest i multifarvede tracksuits, da 7 Days Active holdt show under Copenhagen Fashion Week SS21.

10. Indtagende ægte

Henrik Vibskov havde på sin egen, aldrig endimensionelle måde modereret sit udtryk og kollektion til tiden og skabt en fortælling, der var både rørende, ulmende og ægte.