Han Kjøbenhavn vil sætte fart på international vækst med ny kommerciel direktør

Tidligere salgsdirektør i Wood Wood Christian Jensen er rykket til Han Kjøbenhavn som led i brandets øgede kommercielle indsats og fortsatte udenlandske ekspansion.
04.08.2020 ∙ af Sofie Ringtved Jensen
Foto: Han Kjøbenhavn AW20, Milano

Covid-19 lader ikke til at have sænket farten på Han Kjøbenhavn. Brandet har fortsat øjnene rettet stift mod international ekspansion og vækst. Noget, der endnu en gang blev understreget med deres nylige præsentation under den – nu helt digitale – Milan Fashion Week i midten af juli.

Og nu er der mere nyt fra brandet, der har sat sig for at styrke den kommercielle del af forretningen med udpegelsen af en ny kommerciel direktør. Valget er faldet på Christian Jensen, der kommer fra en stilling som salgsdirektør hos Wood Wood, hvor han har huseret i forskellige stillinger siden 2012 – siden 2016 fra sin base i London. Ifølge Han Kjøbenhavns CEO, Daniel Søndergaard Hummel, er tiden rigtig nu til at opruste på indsatsen på de udenlandske markeder med en kommerciel profil, der netop har stor erfaring internationalt.

“Vi har udviklet Han Kjøbenhavn betydeligt de sidste par år, og den næste fase af vores plan er ligeså ambitiøs, når det kommer til ekspansion og vækst. Christian har været på vores ønskeliste i noget tid – han har alle de nødvendige kompetencer og erfaring og passer som person perfekt ind i brandets kultur og DNA,” siger han i en pressemeddelelse, hvortil Christian Jensen selv supplerer:

“Han Kjøbenhavn er for mig et af de mest interessante brands indenfor high end- og kontemporær mode. Brandets udvikling de sidste par år og deres vision og plan er virkelig spændende. Det er en meget ambitiøs og kompetent ledelse, som har skabt en stærk brandidentitet og – fællesskab.”

Christian Jensen tiltræder officielt 1. september 2020.