Kopenhagen Fur er på mission om at cementere det traditionsbundne pelsmateriales fremtidige eksistensberettigelse i modebranchen. Og det skal blandt andet gøres med øget fokus på storytelling, branding og dialog – herunder særligt med øje for pelsens bæredygtige egenskaber. Det betyder blandt andet, at kommunikationen skal “målrettes slutforbrugeren samt relevante interessenter i branchen via vores digitale kanaler,” som pelshuset selv formulerer det.

Af denne grund har Kopenhagen Fur udvidet teamet med to erfarne brancheprofiler som henholdsvis ansvarlig for SoMe og Content Marketing samt en Content Creator og ansvarlig for den visuelle identitet.

Førstnævnte rolle besættes af Stine Hasselsteen Thomsen, der tidligere har arbejdet som digital redaktør på modemagasinet IN og derudover været konsulent i reklamebranchen og stifter af brandet Blaire. Hos Kopenhagen Fur og underbrandet Oh! By Kopenhagen Fur – der dog i oktober sidste år skiftede rolle og nedlagde deres egenproduktion – skal hun stå for sociale medier, website og digitale kampagner.

Nyt, øget fokus på pelsens bæredygtige kvaliteter

Dertil er også Sarah Paaschburg Lautrup blevet ansat som ansvarlig for det fremadrettede visuelle udtryk på Kopenhagen Fur samt Oh! by Kopenhagen Furs digitale kanaler. Her skal hun skabe sammenhængende kommunikation på tværs af alle platforme. Også hun har stor erfaring i branchen og har tidligere arbejdet som marketingansvarlig hos Coster Copenhagen, PR- og marketingansvarlig hos Le Management samt som freelance stylist, fotograf og brandingkonsulent.

“Vi har glædet os rigtig meget til at tage imod Sarah og Stine, som hver især kommer med bred erfaring fra branchen og afgørende kompetencer i forhold til visuelt og digitalt udtryk. Et af Kopenhagen Furs vigtigste formål er at formidle pelsens langtidsholdbare, bæredygtige og designmæssige kvaliteter, og det er her, vi nu i endnu højere grad vil fokusere udviklingen af vores kreative content,” siger Trine Storm, leder for Kopenhagen Furs kommercielle marketingindsatser, i en pressemeddelelse.

Stine Hasselsteen Thomsen og Sarah Paaschburg startede den 1. maj 2020.