7 Days Active, Carlsberg HQ, mandag den 10. august 2020, klokken 15.00.

Hvis man skulle være blevet en anelse træt på sådan en mandag eftermiddag i 30 graders bagende varme, så var man det ikke længere efter at have overværet Malkit Singhs adrenalinindsprøjtning af et show med sit kun et-årige mærke 7 Days Active. Og ja, jeg mener show. For i modsætning til denne sæsons mange digitale indslag havde kreativ direktør Malkit Singh og partner og CEO Anders Degn valgt at gå den klassiske vej med et fysisk show, som vi kender det. Men så stopper det traditionelle så også der.

Showet lagde fra første anslag op til fest med et squad af ni track suit-klædte dansere i højtråbende pink, orange, lyserød og lilla nuancer, som nærmest sprang ned af trapperne i haven langs Carlsbergs hovedkvarter, hvor publikum var placeret – med behørig afstand, selvfølgelig. Som et omgående koffeinshot, der skyllede indover den hedebølgeramte modebranche, som på få sekunder livede op og hujede med på de imponerende moves fra flokken af professionelle og mere eller mindre kendisdansere – heriblandt Nicky Anderson, hvis CV tæller danser og koreograf på Disney’s Aladdin samt danser til Shakiras Super Bowl-optræden – og som iøvrigt, sammen med Michel Patric Sian, har produceret dagens optræden.

Og dermed var scenen sat til et show fyldt med alt det, brandet har slået sig op på – og som vi allerede nu, kun ét år inde, ikke forstår, at vi nogensinde har måtte undvære. For Malkit Singh videreførte på fineste vis sin vision om et active wear brand, der med sikker hånd skæver til modeverdenen. Og han er heller ikke farveforskrækket, Malkit. Neonfarverne har været gennemgående fra starten og var denne gang suppleret af nuancer af brun, bordeaux, gul og… ja, det er faktisk svært at nævne en farve, der ikke var der. Man skulle tro det ville blive for meget. For skizofrent. Men nej. Her var klassiske sweatshirts, tights, løbeshorts og fleece-sæt. Enkelte mere klassiske uldfrakker. Oversize bomberjakker. Og en trenchcoat, de fleste ville sukke efter. Der var også et opmærksomhedskrævende, tætsiddende sæt i gult slangeprint båret af den amerikanske musiker Marz Lovejoy og en cool combo af lang blazer og tights båret af feministisk aktivist og model, Amalie Have.

Generelt præsenterede brandet – igen – et diverst og ganske imponerende modelcast bestående af navne som Nadja Bender, Anton Thiemke, Tobias Sørensen og Frederik Woloszynski, men også dem, man bedst kender udenfor catwalken, som instruktør, lyddesigner og komponist Nabil Nafar, svømmer Signe Bro og – esset i ærmet – dagens åbningsnavn, 90’er-ikonet, model og poet Vladimir McCrary.

7 Days Active associeres måske af nogen som et nichebrand. Som noget, der kun er henvendt de ‘sporty’ med sine kollektioner af – næsten – rendyrket active wear. Men det er en skam. For brandet har med al tydelighed ikke i sinde at udelukke nogen, nærmere det modsatte: Åbne armene og sige velkommen til alle dem, der har lyst til at være med på rejsen. Og så er det bare med at skynde sig at hoppe ombord. Det ser ud til at være en fest.

Se hele kollektionen her.