Fik du læst? Her er decembers 10 mest populære artikler
Med en ny-gammel Communications Director hos Baum und Pferdgarten, et ærligt interview med Notes du Nord og to børnetøjsbrands i fusion gav december os meget mere end julehumør.1. Baum und Pferdgarten opruster med gammel kending af huset
Efter flere år hos Samsøe Samsøe vender Christian Hansen nu tilbage til Baum und Pferdgarten i en nyoprettet stilling som Communications Director.
2. To danske børnetøjskoncerner fusionerer: Vil være én af Skandinaviens førende
Brands4kids og Utoft Kids Group har netop afsløret, at de per 1. januar 2020 bliver til én virksomhed.
3. Her er Copenhagen Fashion Weeks officielle AW20-kalender
Det bliver med endnu større nordisk deltagelse og et stærkt lineup af herrebrands, når Copenhagen Fashion Week igen løber af stablen til januar.
4. “Vi ved, vi aldrig vil give op. Men hold op, hvor har vi kunnet give op mange gange”
Med drømmen om at etablere et parisisk modehus i København, maven fuld af is og et ambitionsniveau, der tårner mod himlen, har Sara og Rasmus Sode, parret bag Notes du Nord, brugt de sidste tre år på at komme rigtig godt på vej. Men destinationen, den er stadig ude i horisonten.
5. Nye regnskaber: Change sætter rekord, Bestseller styrker wholesale, og Soya Concept øjner den halve milliard
Det går stadig både op og ned i modebranchen. Det understreger en række nye årsregnskaber, der dog tegner et billede af et overtal af virksomheder med god vækst.
6. Cirkulært børnetøjskoncept er gået konkurs
Det nordjyske firma ReBuyBaby, der de sidste to år har gjort en forretning ud af at levere tøj til børn på abonnement, er gået konkurs på trods af flere kapitalindsprøjtninger fra erfarne investorer.
Design Derby er et nyt B2B-salgsevent, der i slutningen af november samlede en række danske børnetøjsbrands på Charlottenlund Travbane. Vi har talt med initiativtager Christina Rohde, der beretter om en branche med behov for nye metoder.
8. Fra strategi til virkelighed: Les Deux lancerer bæredygtig kollektion
I august lancerede brandet en ambitiøs bæredygtighedsstrategi. Nu er første output af de planer en realitet med en såkaldt ’upcycled’ kollektion.