

1. Social media-bureau satser på fysisk retail
Social Works afslørede i oktober, at de vil udvide forretningen med den fysiske butik Social Works Boutique, der skal forene detailverdenen med influencer-marketing.

Butiksfacaden på Social Works Boutique, der har adresse på Lille Kongensgade 14 i København.
2. IC Group med nyt årsregnskab: Trecifret millionunderskud på bundlinjen
En omfattende virksomhedstransformation, videresalget af tre brands og en lavere performance i fysisk retail satte sit tydelige præg på den danske modekoncerns årsregnskab for 2018/19, som blev fremlagt i den forgangne måned.
3. Dansk vintagekoncept i vækst: udvider med showrooms i både ind- og udland
Det danske secondhand-koncept The Vintage Bar har fået godt fat i det eksplosive marked for brugte luksustasker. Derfor udvidede de i oktober med showroom i København – og flere i udlandet er på vej, fortalte stifter Marie Louise Schultz.
4. Endnu et luksusmærke til Danmark, Han Kjøbenhavn vinder webpris, og Ganni på amerikansk TV
Det italienske smykkehus Bvlgari åbnede flagskibsbutik i København, Han Kjøbenhavn blev tildelt tre priser under dette års Lovie Awards, Ganni fik en ny fan i Hollywood, og Envii gentog samarbejdet med Freja Wewer.
5. Agency V lukker ned i København
Tyske Agency V, der siden 2008 har været repræsenteret i Danmark, lukkede i oktober kontoret i København for at kunne fokusere udelukkende på hovedkontoret i Berlin.

Agency V bød i denne måned deres sidste gæster indenfor i showroomet i København. Fotograf: Victor Jones.
6. Efter 13 års fuld fart på kollektioner og egne butikker: dansk designer går nye veje
Den danske designer Line Markvardsen, der stod bag de nu lukkede brands Edith & Ella og Epoque, har lanceret nyt brand i eget navn, der gør op med specifikke sæsoner.

Det var et glædeligt gensyn med designer Line Markvardsen, der har lanceret nyt brand i eget navn.
7. Oh! by Kopenhagen Fur skifter rolle: nedlægger egenproduktion
Det danske pelsbrand, der siden 2013 har fået succes med sine farverige mink-accessories, vil fremover primært være forhandler af varer fra andre producenter.
8. NN07 om nyt ejerskifte: “Vi skal stadig holde fast i de værdier, som vi brænder for”
Med ønsket om at styrke både hjemmemarked, udland og tilstedeværelsen online fik NN07 i oktober ny partner og majoritetsejer i form af svenske Litorina.
9. Magasin fejrer sine partnere: prishyldest til Neo Noir og BLS Hafnia
Til årets partnerdag i Magasin blev den helt nye priskategori ‘We love to care’, der fejrer ansvarlige initiativer, introduceret.
10. Fra influenceragentur til Artist Management: Confetti CPH udvider porteføljen
Porteføljen vokser 150 procent og fokus udvides fra udelukkende influencere til en bred palet af personligheder, heriblandt Sus Wilkins og Carla Mickelborg.

Carla Mickelborg er en af de nye ansigter hos Confetti CPH. Fotograf: Michael Falgren.