Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder, Indland

Magasin fejrer sine partnere: prishyldest til Neo Noir og BLS Hafnia

Til årets partnerdag i Magasin blev den helt nye priskategori 'We love to care’, der fejrer ansvarlige initiativer, introduceret.
Til årets partnerdag i Magasin blev den helt nye priskategori 'We love to care’, der fejrer ansvarlige initiativer, introduceret.

I en tid hvor retailhandlen er truet gælder det om at pleje de partnerskaber, der holder hjulene kørene. Og det er præcis dét, som Danmarks ældste stormagasin Magasin gør med sin årlige partnerdag, hvor de fejrer og hylder de mest succesfulde partnerskabet i det seneste år. 2019-udgaven løb af stablen her til morgen med et stort prisshow, der samlede 500 af storcentrets partnere på Kongens Nytorv, hvor man samtidig kunne fejre introduktionen af en helt ny, fjerde kategori med fokus på bæredygtighed.

“Det er vores partnere, der er med til at sørge for, at vi kan kalde os House of Most Loved Brands. Sammen skaber vi et stærkt ‘retail theater’, og derfor er det vigtigt for os at hylde alle dem, der gør det ekstra for kunderne i Magasin. De er med til at gøre Magasin til et inspirerende shoppingunivers på tværs af salgskanaler, hvor vi pirrer kundernes nysgerrighed, så de får lyst til at komme igen og igen,” siger Margrethe Dal Lehrmann, indkøbsdirektør hos Magasin, om partnerdagen og de fire prisers betydning for stormagasinet.

De fire kategorier er: Årets Partner 2019, der er udvalgt mellem Magasins over 1200 mærker, Årets Vækstkomet 2019, der fokuserer på up-coming mærker, Årets Kundepris 2019, hvor det er stormagasinets kunder, der har ansvaret, og så den helt nye kategegori Årets ‘We love to care’-pris 2019, der er initieret for at hylde brands, der rykker grænsen for bæredygtig mode.

De fire vindere blev:

  • Årets Partner 2019: Thuesen Jensen, et skandinavisk hus med over 3500 varer fra store mærker som Kitchen Aid og Pillivuyt. Modtager også en præmie på ca. 150.000 kr. til markedsføring. De andre nominerede: Tommy Hilfiger og Second Female
  • Årets Vækstkomet 2019: BLS Hafnia, et streetwear mærke, der arbejder tæt sammen med musikindustrien i sin markedsføring, som de også modtager 75.000 kr. til som belønning. De andre nominerede: Núnoo og Comaco
  • Årets Kundepris 2019: Neo Noir, et modebrand, der er hurtige til at omsætte tendenser til sællerter. De modtager også en præmie bestående af markedsføring for ca. 75.000 kr. De andre nominerede: Molo og Clinique,
  • Årets ‘We love to care’-pris 2019: Knowledge Cotton Apparel, et modemærke der har bæredygtighed som kernen i deres DNA, og som får 50.000 kr., som de i samråd med Magasin kan donere til velgørenhed. De andre nominerede: Lakrids by Bülow og WHEAT.

“Det er en stor dag for os, at vi har fået den fornemmeste pris i huset – Årets Partner. Det er vi utrolig stolte over. Vores samarbejde med Magasin er jo et meget gammelt samarbejde, da det kan føres over 50 år tilbage. Det har været et meget værdiskabende og udviklende samarbejde for os og Magasin, og det er også en af grundene til, at vi står her i dag,” fortæller Jens Peter Thuesen Jensen, der er ejer af Thuesen Jensen, der løb med dagens helt store pris, Årets Partner 2019.

Ud over prisshowet blev der også gjort status på året i stormagasinet og præsenteret strategien for fremtiden.