To konkurser, Elles fremtid og Copenhagen Fashion Weeks AW24-line up
November har blandt andet budt to konkurser, et opkøb og flere spændende samarbejder. Læs om det hele her, hvor vi har samlet månedens mest læste artikler.1. A. Roege Hove begæret konkurs: “Det har været sindssygt svært at komme til den her beslutning”
Amalie Røge Hove har måtte begære sit brand A. Roege Hove konkurs. Vi har talt med designeren om at lukke et kapitel.
2. Minimum begæret konkurs
I 2022 kunne vi her på Fashion Forum skrive, at brandet havde vendt et “stort minus på 9,2 millioner kroner i 2019 til et betydeligt mindre underskud på -279.176 kroner i 2020.” Men denne positive udvikling var desværre ikke nok for brandet, der i november kom under konkursbehandling af Skifteretten i Aarhus.
3. Munthe forfremmer salgsdirektør til ny CEO
Naja Munthe har givet direktørstolen videre til Heidi L. Mellerup, der med sit “dygtige lederskab og handlekraftige væsen” skal drive brandet til yderligere vækst.
4. Endnu et modemagasin mindre på hylderne: Aller dropper ELLE fra 2024
Nok har skriften længe stået på væggen – eller på vores skærme: de fysiske magasiners tid er for langt de flestes tilfælde forbi. Alligevel ryger kaffen galt i halsen, når det er de største spillere på markedet, der slutter af.
5. Kendt fra 80’erne: DK Company køber genopstået sweatshirt-brand
Planen er allerede fra AW24 at udvide produktporteføljen, introducere et nyt jeanskoncept og brede ud til flere europæiske markeder.
6. De nye, de hjemvendte og dem, der mangler: Copenhagen Fashion Week offentliggør AW24-line up
31 brands har fundet vej til modeugens line up for AW24 – en liste, der både gør sig bemærket med nye talenter som danske Forza Collective og Sloth Rousing og britiske Joao Maraschin, tilbagevendte brands som Won Hundred og Han Kjøbenhavn samt Ganni, der holder “pause.”
7. 2 nye navne bliver del af Copenhagen Fashion Weeks voksende talentprogram
Copenhagen Fashion Week har afsløret to nye brands, der tilslutter sig deres NEWTALENT-program under AW24-modeugen til januar.
8. Første gang blev der udsolgt på 7 minutter. Nu gentager Cecilie Bahnsen prisvindende samarbejde
Det kom nok ikke bag på nogen, at Cecilie Bahnsens første samarbejde med japanske Asics blev udsolgt på under ti minutter.
9. Rotates 5 år markeres af kollektion skabt med modegigant
Rotate kom fejende ind på scenen for fem år siden godt båret frem af influencerne Jeanette Madsen og Thora Valdimars som kreative direktører og modehuset Birger Christensen i ryggen.
10. “Dét øjeblik kunne Phoebe Philo jo have brugt på at vise fremskridt i branchen”
Har Phoebe Philo med sin længe ventede første kollektion i eget navn misset en gylden chance for at ramme plet i 2023? Vi har spurgt DEI-konsulent Aram Ostadian-Binai og moderedaktør Rikke Agnete Dam.