2022 har været endnu et begivenhedsrigt år for Ganni, der i løbet af bare de sidste 12 måneder både har tredoblet sit overskud, åbnet tre butikker i Kina og én i Berlin, kastet sig over beauty og lanceret det ene mere hypede internationale samarbejde efter det andet. Men lige på falderebet cementerer brandet nu yderligere sin vækst globalt med etableringen af en ny lederstilling i organisationen.

I brandets første stilling som Chief Brand Officer har Ganni ansat Priya Matadeen, der fremover får ansvar for alle brand- og kommunikationsledede afdelinger samt den globale brandstrategi. En opgave, hun går til med mere end 18 års erfaring indenfor netop mode og branding, kultur, marketing og kreative processer gennem tidligere stillinger hos blandt andet Dazed, hvor hun senest har været ansat som Managing Director. Hendes CV tæller desuden Vogue, VICE/Virtue og Wieden+Kennedy, hvorfra hun har arbejdet tæt med kunder som Gucci, Versace, Chanel og Nike.

“Priya bliver en meget spændende ny tilføjelse til Gannis ledelsesteam og bringer et væld af erfaring og viden til bordet fra de kreative områder inden for mode og kultur. Vi har længe ledt efter en profil med de rigtige kompetencer til at lede brandets vækst og kreative behov. Den nye CBO vil skabe endnu mere synergi på tværs af vores brandaktiviteter på både globalt og lokalt plan – og på tværs af vores communities. Jeg er utrolig begejstret for at betro Priya med denne nye rolle, ” lyder det i en pressemeddelelse fra CEO Andrea Baldo, der suppleres af den nye Chief Brand Officer:

“Jeg er så stolt af at blive en del af Gannis fantastiske team på et så afgørende tidspunkt i brandets rejse. Jeg er spændt på at arbejde med at definere brandet yderligere, efterhånden som Ganni ekspanderer globalt, og jeg ser frem til at samarbejde med nuværende og nye communities for at få Ganni-universet til at vokse yderligere.”

Priya Matadeen får base på Gannis London-kontor og tiltræder sin nye stilling den 4. januar 2023.