Navnet Juicy Couture bringer uden tvivl billeder frem på nethinden af lavtaljede velour-trackpants på 00’er-it-girls som Paris Hilton og Lindsay Lohan med “Juicy” skrevet med similibesatte gotiske bogstaver hen over bagen. Og med modebilledets stadigt større fokus på æstetikken fra de tidlige 00’ere giver det god mening, at Ganni nu har valgt at bringe det syn tilbage i gadebilledet. Ganni lancerer nemlig et nyt samarbejde med netop Juicy Couture, hvor der selvfølgelig også er velour-tracksuits at vælge mellem.

“Der er meget få stykker tøj i verden, der vækker samme genkendelse som Juicy Couture velour-tracksuitet – det er virkelig et stykke popkultur-historie, og jeg er så spændt på at vise Gannis version. At få muligheden for at designe den mest ansvarlige udgave til dato sammen tog samarbejdet til et endnu højere niveau. Det var vigtigt for os at bibeholde den helt særlige millennium-stemning, mens vi fremkaldte Gannis mere Scandi-feel i kollektionen,” fortæller Ditte Reffstrup, Gannis kreative direktør, i en pressemeddelelse.

Samarbejdet forener først og fremmest Juicy Couture-brandet med Gannis æstetik, men også med Gannis arbejde mod mere ansvarlig tøjproduktion. Derfor er minikollektionen produceret i et mix GRS-certificerede (Global Recycling Standard) genanvendte materialer og GOTS-certificeret økologisk bomuld. Udover tre versioner af tracksuitet består kollektionen også af leggins, toppe, kasketter og kjoler.

Samarbejdet lanceres på onsdag den 30. marts.