Da Ganni sidste år i juni fremlagde årsregnskab for 2020, viste det – selvom omsætningen var på 2019-niveau – at det, som vi efterhånden kender som ’corona-året’, selv hos dem havde formået at sætte en stopper for en ellers accelererende vækstrejse. For første gang i flere år var overskuddet gået tilbage. Årets resultat efter skat landede herved på 43 millioner kroner, hvilket var en halvering sammenlignet med 2019. En udvikling som ledelsen dog allerede havde spået inden regnskabet  – og i øvrigt var forståeligt tilfreds med set i lyset af pandemien. At det samme billede muligvis ville vise sig i regnskabet for 2021, hvor pandemien stadig spøgede, kunne Gannis ledelse dengang ikke udelukke.

Men nu er regnskabet for 2021 blevet fremlagt – og det lægger officielt bekymringerne i graven. Ganni har nemlig sidste år sat ny rekord for deres fremadstormende brand. Omsætningen løber op på 648 millioner kroner. Hvilket betyder, at de har solgt for ret præcist 200 millioner kroner mere end i 2020, hvor omsætningen lød på 448 millioner. Ser man på bundlinjen, har denne i den grad også taget revanche. Modsat sidste års tilbagegang er årets resultat efter skat i det nye regnskab vokset fra 43 millioner kroner til 122 millioner kroner. Med andre ord knap en tredobling på bare et år. Egenkapitalen følger trop med et hop fra 222 millioner kroner i 2020 til 314 millioner kroner efter 2021.

Og spørger man ledelsen, bliver 2022 mindst lige så gunstigt for Ganni. I regnskabets ledelsesberetning står der, at det er forventet, at aktiviteterne og resultaterne for indeværende år bliver på et højere niveau end 2021.

Ganni oplyser i regnskabet, at selskabet i året har modtaget 2,1 millioner kroner i hjælpepakker fra staten, hvilket er taget med i regnskabet.