Et år i artikler: Her er de mest læste artikler i 2021
Fra relanceringen af Day Birger et Mikkelsen over greenwashing og Muf10s konkurs til en coronapresset modebranche og en begejstret anmeldelse af Han Kjøbenhavns SS22-show. Her er de ti artikler, I læste mest i 2021.Christina Exsteen er klar med sin første kollektion for modehuset, der har gennemgået et generationsskifte og præsenterer en relancering af brandet til kommende modeuge.
Birger Christensen lukker ikonisk strøgbutik efter 152 år
Siden 1869 har Birger Christensen-butikken huseret på Østergade 38 i København, men nu er tiden en anden, fortæller ejer Jens Birger Christensen, der fremadrettet vil droppe alt pelssalg og i stedet fokusere på sine to in-house brands, Remain og Rotate.
Forbrugerrådet Tænk anmelder fem modeforhandlere for ’greenwashing’
Hvornår må man egentlig bruge ordet ’bæredygtig’? Det spørgsmål er nu endnu engang op til debat, idet Forbrugerrådet Tænk har anmeldt i alt fem virksomheder til Forbrugerombudsmanden for det, som de kalder ’vildledende markedsføring’.
Muf10 er gået konkurs
En ener i den danske modebranche, stifter og designer Reza Etamadi, der står bag brandet Muf10, har lukket et kapitel – og med det også det forfriskende pust og politiske indspark, som han stod for.
Nyt dansk brand vil genindføre glemt beklædningsdel
Med ambitionen om at udfylde et hul i markedet – og gøre det med klimaet for øje – har fire iværksættere og inkarnerede bybadere skabt Pond Cph med hjælp fra tidligere HAN Kjøbenhavn-medejer Tim Hancock.
Han Kjøbenhavn er det bedste, dansk mode har at byde på – og det er next level
Med et vanvittigt show, hvor moden blev til kunst, beviste det københavnske brand sit værd som en international sværvægter i liga med Balenciaga og Mugler.
Danske modebutikker i knæ: “Jeg bliver virkelig presset, hvis vi skal længere ind i februar, før vi må åbne”
Hvorfor rammer nedlukningen hårdere denne gang? Og kan onlinesalg opveje det tabte i butikkerne? Vi har talt med Nikolai Klausen, direktør i brancheorganisationen WEAR, og Kristian Ulriksen, ejer af modebutikken Kyoto på Vesterbro.
Ganni-genbrug er en millionforretning – men ikke for Ganni selv
Brugt Ganni sælger for millioner på digitale gensalgsplatforme, viser ny forskning, men Ganni tjener ikke en krone på gensalget. Det skal en ny strategi lave om på, lyder det fra stifter Nicolaj Reffstrup.
Børnebrand øgede omsætningen med 100 procent i 2020
Med et nyt regnskab, der slår rekord hele vejen rundt, er Anne Marie Lie Norvig, CEO og stifter af Liewood, kommet et skridt nærmere ambitionen om at blive Europas stærkeste børnebrand.
Seneste nyt om coronakrisen: Genåbnede butikker medførte fordobling i tøjsalg i marts
Genåbningen af detailhandlen herhjemme satte gang i et regulært forbrugsboom – og her er det især salget af mode, der trækker det samlede detailsalg op. Få de seneste coronanyheder fra modebranchen i både ind- og udland her.