Fik du læst? Her er septembers 10 mest populære artikler
CIFFs nye topleder, vinderne af Sallings bæredygtige modepris, Charlotte Eskildsen og Sophia Roes nye brand og tre inspirerende butikskoncepter. Her er den forgangne måneds mest læste.1. Hood Agency vil vækste internationalt – og udvider teamet markant
Med fem nye ansigter på holdet, heriblandt Frederikke Raun, Christina Feldskov og Ida Ralkov, vil det stadig unge kreative bureau sætte skub i sin internationale rækkevidde og vækst.
2. CIFF afslører ny direktør: “Jeg tror på en samarbejdsmesse, hvor nøglen er den gode handel”
Christina Neustrup er ny direktør i CIFF og får ansvaret for driften og den fremadrettede udvikling af messen – og dermed en central rolle i en stadigt udfordret modebranche.
3. Charlotte Eskildsen og Sophia Roe stifter nyt modebrand
Charlotte Eskildsens mangeårige design- håndværkserfaring møder influencer Sophia Roes digitale tilgang til mode og store rækkevidde i deres nye fælles projekt, The Garment.
4. Aiayu understreger sit fokus med nyt butikskoncept
Ny butik i København skal danne ramme om blandt andet workshops og videndeling omkring bæredygtig livsstil.
5. Salling hyldede den bæredygtige mode: Her er vinderne af Salling Future Friendly Fashion Award 2020
Salling kårede i september sine tre vindere i deres nye bæredygtige modepris, hvoraf vinderen af hovedpræmien, Årets Brand, gik hjem med en præmie på 100.000 kroner.
6. Mikro-influencere er grundsten i nyt kommercielt Costume-univers
Med nyt ambassadørfællesskab forbinder Costume brands og mikro-influencere omkring kampagner, der skal gøre det op med traditionel influencer-marketing.
7. Rains omstrukturerer: Udvidelser i designteamet og en medstifter, der træder af
Rains meldte i september flere interne nyheder ud. Det betyder blandt andet, at medstifter Kenneth Davids har valgt at trække sig, og at der er blevet ansat to nye designere, som skal være med til at “føre designaktiviterne til næste niveau,” som CEO Jan Stig Andersen formulerer det.
8. Wood Wood satser på butikskoncept med fokus på livsstilsobjekter
Med udgangspunkt i stifternes egne personlige hverdagsfavoritter åbnede brandet i sidste måned dørene til livsstilsbutikken W.W. LifeTM Store, der folder Wood Wood-universet yderligere ud.
9. Nye årsregnskaber for 2019 viser både vækst og stabilitet – men også en bundlinje i frit fald
Også 2019 blev et blandet år i modebranchen. Det understreger en række nye årsregnskaber fra brands som Stine Goya, NN.07, Dea Kudibal og Saint Tropez, der dog alle har bekymringer for 2020 til fælles.
10. Et kig indenfor: Gannis nye flagship store i København
Få et smugkig ind i Ganni House, brandets fem-etager høje og 2500 kvadratmeter store nye hovedkvarter.