Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Alle nyheder

Fik du læst? Her er septembers 10 mest populære artikler

CIFFs nye topleder, vinderne af Sallings bæredygtige modepris, Charlotte Eskildsen og Sophia Roes nye brand og tre inspirerende butikskoncepter. Her er den forgangne måneds mest læste.
CIFFs nye topleder, vinderne af Sallings bæredygtige modepris, Charlotte Eskildsen og Sophia Roes nye brand og tre inspirerende butikskoncepter. Her er den forgangne måneds mest læste.

1. Hood Agency vil vækste internationalt – og udvider teamet markant

Med fem nye ansigter på holdet, heriblandt Frederikke Raun, Christina Feldskov og Ida Ralkov, vil det stadig unge kreative bureau sætte skub i sin internationale rækkevidde og vækst.

2. CIFF afslører ny direktør: “Jeg tror på en samarbejdsmesse, hvor nøglen er den gode handel”

Christina Neustrup er ny direktør i CIFF og får ansvaret for driften og den fremadrettede udvikling af messen – og dermed en central rolle i en stadigt udfordret modebranche.

Christina Neustrup blev i midten af  september afsløret som den nye frontkvinde for CIFF. 

3. Charlotte Eskildsen og Sophia Roe stifter nyt modebrand

Charlotte Eskildsens mangeårige design- håndværkserfaring møder influencer Sophia Roes digitale tilgang til mode og store rækkevidde i deres nye fælles projekt, The Garment.

4. Aiayu understreger sit fokus med nyt butikskoncept

Ny butik i København skal danne ramme om blandt andet workshops og videndeling omkring bæredygtig livsstil.

5. Salling hyldede den bæredygtige mode: Her er vinderne af Salling Future Friendly Fashion Award 2020

Salling  kårede i september sine tre vindere i deres nye bæredygtige modepris, hvoraf vinderen af hovedpræmien, Årets Brand, gik hjem med en præmie på 100.000 kroner.

Brandet Artikel blev vinderen af Årets Brand og præmien på 100.000 kroner, da Salling i midten af september afholdt sin første udgave af den nye modekonkurrence.

6. Mikro-influencere er grundsten i nyt kommercielt Costume-univers

Med nyt ambassadørfællesskab forbinder Costume brands og mikro-influencere omkring kampagner, der skal gøre det op med traditionel influencer-marketing.

7. Rains omstrukturerer: Udvidelser i designteamet og en medstifter, der træder af

Rains meldte i september flere interne nyheder ud. Det betyder blandt andet, at medstifter Kenneth Davids har valgt at trække sig, og at der er blevet ansat to nye designere, som skal være med til at “føre designaktiviterne til næste niveau,” som CEO Jan Stig Andersen formulerer det.

8. Wood Wood satser på butikskoncept med fokus på livsstilsobjekter

Med udgangspunkt i stifternes egne personlige hverdagsfavoritter åbnede brandet i sidste måned dørene til livsstilsbutikken W.W. LifeTM Store, der folder Wood Wood-universet yderligere ud.

9. Nye årsregnskaber for 2019 viser både vækst og stabilitet – men også en bundlinje i frit fald

Også 2019 blev et blandet år i modebranchen. Det understreger en række nye årsregnskaber fra brands som Stine Goya, NN.07, Dea Kudibal og Saint Tropez, der dog alle har bekymringer for 2020 til fælles.

10. Et kig indenfor: Gannis nye flagship store i København

Få et smugkig ind i Ganni House, brandets fem-etager høje og 2500 kvadratmeter store nye hovedkvarter.

Gannis nye butik, kontor og showroom på Bremerholm i København er bygget op med inspiration fra grundlæggerparret Ditte og Nicolaj Reffstrups eget hjem.