Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Sådan går det i branchen: De 5 mest klikkede regnskaber i 2019

Det går både op og ned i modebranchen, men heldigvis er det oftest de gode solskinshistorier om vækst, som vi kan berette om – og som I tydeligvis helst vil læse.  
Det går både op og ned i modebranchen, men heldigvis er det oftest de gode solskinshistorier om vækst, som vi kan berette om – og som I tydeligvis helst vil læse.  

1. Bæredygtigt, dansk herrebrand leverer sit første overskud

Efter kun to år på fuld tid kunne stifterne af Forét i april bevise, at der er salg i bæredygtigt tøj til mænd. Det viste brandets årsregnskab, hvor der for første gang var sorte tal på bundlinjen.

2. Les Deux fortsætter væksten: “Det er vigtigt, at vi formår at tjene penge og ikke blot er en hype”

Det går godt for Les Deux, der i marts kunne fremlægge et årsregnskab, som viste, at både bruttofortjeneste og bundlinje var skudt i vejret.

3. Dansk modekoncern i eksplosiv vækst

Ball Group, der ejer plus size-mærket Zizzi, kunne også præsentere årsregnskab for 2018 i marts. Og her stod det klart det, at virksomheden har skabt vækst over hele linjen.

4. Regnskab afslører endnu et fremgangsår for Gannis væksteventyr

En måned senere, i april, blev det Gannis tur. Og de beviste, at de har fortsat de gode takter fra forrige år og også for 2018 kan levere et rekordregnskab.

5. Munthe starter 2019 med vækstet bundlinje og dugfrisk millionordre fra Net-A-Porter

Der er fortsat gode tider at spore hos det danske brand, der i januar fremlagde endnu et årsregnskab med fremgang – og det er især de udenlandske markeder, der løfter bundlinjen.