Det går godt for Ganni. Det vidner den seneste årsrapport fra den danske bannerfører for Scandi-girl bølgen om. Sidste år steg overskuddet fra 17 millioner kroner til 46,6 millioner kroner. Og i år er det tal steget yderligere til hele 66 millioner kroner – det bedste resultat for brandet  nogensinde.

Det har altid gået opad for Ganni, men siden ægteparret Nicolaj og Ditte Reffstrup og deres forretningspartner René André Dyring i slutningen af 2017 solgte 51 procent af aktierne i selskabet til den amerikanske kapitalfond L Catterton for 500 millioner kroner er farten på den vej skudt i vejret med raketfart.

Brandet har formået af skabe en succesfuld symbiose mellem medieinteressen for deres deres ’Ganni-girls’ og skandinavisk mode generelt, og den økonomiske formåen, der altså fortsætter den positive løbebane for det danske væksteventyr.

En tilfreds ledelse

Resultatet synes tilfredstillende for den relativt nye ledelse, der så Andrea Baldo indtræde som ny CEO i oktober 2018 med klare ambitioner om yderligere internationalisering og et CV til at bakke ambitionerne op. En CEO-stilling han overtog fra Nicolaj Reffstrup, der havde siddet på posten siden han i 2009 overtog firmaet samme med kreativ direktør Ditte Reffstrup og René André Dyring. Nicolaj Reffstrup er dog forsat en del af ledelsen, der i forbindelse med årsregnskabet kortfattet udtaler i ledelsesberetningen:

“Ledelsen anser resultatet for tilfredsstillende.”

Intet tyder umiddelbart på, at brandet har lidt under den kortvarige shitstorm, der fulgte efter deres show under Copenhagen Fashion Week i januar. De første måneder af 2019 har forløbet som forventet for året og har allerede budt på åbningen af Gannis første butik i Sverige i sidste måned.