Mos Mosh A/S leverer “meget tilfredsstillende” resultat for 2018

Det går fortsat rigtig godt for Kim Hyldahls brand Mos Mosh A/S, der siden 2010 har specialiseret i jeans til kvinder. Brandets nye årsregnskab for perioden 01. januar til 31. december 2018 viser, at Mos Mosh har øget sit overskud fra 47 millioner kroner i 2017 til næsten 77 millioner kroner sidste år. Bruttofortjenesten er også steget betydeligt og lander på næsten 115 millioner kroner sammenlignet med de knap 74 millioner i 2017. I ledelsesberetningen kalder brandets ledelse resultatet for “meget tilfredsstillende,” ligesom at de skriver, at de forventer at øge væksten yderligere i 2019. Om den store vækst skyldes, at Kim Hyldahl i 2017 solgte 69 procent af aktierne i Mos Mosh til den tyske kapitalfond Findos, udspecificerer ledelsen ikke, men i forbindelse med opkøbet udtalte Kim Hyldahl således:

“De er nogle folk, der kender branchen. Den passion, åbenhed og dynamik, som er i virksomheden, må ikke spoleres, og jeg har en god mavefornemmelse i forhold til, at det har Findos fuld forståelse for.”

Vækst trods store investeringer hos Sports Group Denmark A/S

Den jyske koncern Sports Group Denmark A/S, der ejer en lang række brands, herunder Endurance, Whistler, ZigZag, Cruz, Danish Apparel, Vertical og Zanier, har også netop fremlagt et årsregnskab, der viser vækst. Bruttofortjenesten lander på mere end 57 millioner kroner, hvilket er en jævn stigning sammenlignet med de 46 millioner i 2017. Bundlinjen er dog nogenlunde statisk, med 18,8 millioner kroner i 2018 modsat 18 millioner ligeud i 2017. Til gengæld er koncernens egenkapital steget fra 36,7 millioner kroner til 51 millioner.

“Koncernen har endnu et år formået at skabe vækst, og i 2018 har Sports Group Denmark A/S skabt betydelig vækst på eksisterende og nye kunder, åbning af nye markeder, overtagelse af brands med mere. Sports Group Denmarks resultat i 2018 bærer tydeligt præg af betydelige og mangeartede investeringer, som en del af virksomhedens strategi. Investeringerne skal være med til at styrke virksomheden til realisering af yderligere vækst,” skriver koncernen i regnskabets ledelsesberetning og referer til investeringer i både CSR-strategi, nyt showroom- og kontorfaciliteter samt personale og infrastruktur.

Ledelsen skriver desuden, at årets resultat anses som tilfredsstillende på baggrund af de mange investeringer, og at de forventer en fortsat positiv udvikling i 2019, blandt andet grundet øget efterspørgsel på deres produkter.

Six Ames A/S vender underskud til overskud på bundlinjen

Ligesom søsterbrandet Baum Und Pferdgarten, der også ejes af brødrene Teis og Bjørn Bruun, er der gode tider at spore hos Six Ames A/S. Brandet har i sit netop offentliggjorte årsregnskab for perioden 1. januar til 31. december 2018 løftet både top- og bundlinje. Mere præcist er bruttofortjenesten steget fra 1,4 millioner kroner i  2017 til nu at lyde på knap 2,4 millioner. Også årets resultat er i vækst, og ender på 201.194 kroner – hvilket må siges at være en forbedring sammenlignet underskuddet på 249.240 kroner i 2017. Ifølge ledelsen er det da også et resultat, der vækker begejstring.

“Der er realiseret vækst i omsætningen for alle salgskanaler i 2018 i forhold til regnskabsåret 2017. Ledelsen er tilfreds med årets resultat,” skrives der i regnskabets ledelsesberetning, hvor der også noteres:

“Ledelsen forventer vækst i omsætningen i 2019 og heraf afledt højere resultat.”

Konsekvent vækst hos Rabens Saloner A/S

Birgitte Rabens brand, Rabens Saloner A/S, har også leveret et årsregnskab for 2018, der internt anses for værende “tilfredsstillende.” Det skriver brandet i regnskabets ledelsesberetning og henviser til både den øgede bruttofortjeneste og til det positive overførte resultat for året. Førstnævnte er nemlig steget fra 19,5 millioner kroner i 2017 til i 2018 at være på 22 millioner kroner. Lignende fremgang ses på bundlinjen, der er steget til 2,6 millioner kroner siden sidste års resultat på knap 744.000 kroner. Også egenkapitalen er i fremgang og ender på 11 millioner kroner sammenlignet med de næsten 8,4 millioner kroner i 2017.

New Nordic Brand House A/S vækster med 16 procent

New Nordic Brand House A/S, der har heddet således, siden de i oktober 2017 transformeredes til en koncern, opkøbte brandsene Co’couture og Blanche og tog navneforandring fra Signal til New Nordic Brand House A/S, har ligeledes løftet sløret for deres udvikling i 2018. Og her står det klart, at de trods udvidelsen stadig holder kadencen. Bruttofortjenesten er steget fra næsten 30 millioner kroner i 2017 til nu at ligge over 37 millioner. Årets resultat er dog faldende og lander på 3,5 millioner kroner sammenlignet med rundt regnet 5,2 millioner i 2017. Dog er der positiv fremgang i egenkapitalen også, som i det nye regnskab nærmer sig de 17 millioner kroner, modsat de 13 millioner i 2017.

“I 2018 har New Nordic Brand House A/S opnået en vækst i bruttofortjenesten på 16,1 procent, hvilket kan henføres til vækst på de veletablerede mærker samt et påbegyndt salg på nyt mærke,” skriver koncernen i ledelsesberetningen og forklarer videre, at resultatet hovedsagligt skyldes investeringen og etableringen af nye brands. De fortsætter:

“Konklusionen på 2018 er, at det har forløbet som forventet trods den hårde konkurrence på vores kernemarkeder. Derfor anses resultatet for tilfredsstillende.”

9PR Personal Relations ApS i fortsat positiv udvikling

Det danske bureau 9PR Personal Relations ApS, der ejes og drives af PR-duoen Line Christiane Mollerup og Nina Sejr Høirup Wiboltt, ser ligesom de øvrige virksomheder i denne opsamling ud til at have haft et positivt 2018. PR-bureauet, der i starten af 2018 kunne berette om et nyt partnerskab med VASS PRODUCTIONS i ønsket om udvide deres service til både Sverige og Norge, har realiseret vækst i både top og bund i perioden 1. januar til 31. december. Herunder er bruttofortjenesten steget til næsten 3,8 millioner kroner, hvilket er en lille stigning fra 2017, hvor det endte på 3,5 millioner. Årets resultat er også løftet og lyder på 157.417 kroner modsat de 49.000 kroner året før. Samme billede tegner sig for virksomhedens egenkapital, der i regnskabet angives til nu at være på  490.483 kroner mod det forgangne års 333.000 kroner.

Alle regnskaber er hentet fra CVR-registret på www.cvr.dk.

LÆS OGSÅ:

Årsregnskaber med varierende resultater præger modebranchen