Facebook Abonnér
17:07
|
19.11.2017
newnordicbrandhouse,cropped Foto: Co’couture, Blanche og Signal, der nu udgør brandporteføljen hos New Nordic Brand House

Signal bliver til New Nordic Brand House A/S

Den danske tøjproducent har skiftet organisationsstruktur og opkøbt brandsene Blanche og Co’couture – det skal give plads til vækst og ekspansion, fortæller CEO Asbjørn Thomsen.

| Strategi | af Sofie Ringtved Jensen

Den danske tøjproducent Signal, der blev etableret tilbage i 1967, skifter nu virksomhedsstruktur – og navn. Fremover er virksomheden omdøbt til New Nordic Brand House A/S, der foruden at eje Signal, også har opkøbt to andre danske brands, nemlig Co’couture og Blanche. Førstnævnte blev tilføjet allerede i 2015, men sidstnævnte har kun eksisteret officielt siden modeugen i august, og er derfor den nyeste tilføjelse til porteføljen.

”Etableringen af New Nordic Brand House er en konsekvens af, at vi har udvidet brand-porteføljen med i første omgang Co’couture og Blanche. Senere vil flere komme til, og derfor er det på sin plads, at organisationsstrukturen afspejler, at vi som virksomhed omfatter adskillige brands og løbende udvikler flere,” fortæller virksomhedens administrerende direktør, Asbjørn Thomsen, der understreger, at de nye omstruktureringer ikke kommer til at påvirke virksomhedens medarbejder- og ejerforhold.

Signal havde i 2016 en omsætning på 85 millioner kroner, men i 2017 forventes denne at stige til 100 millioner kroner – og det er blandt andet, hvad den nye organisationsstruktur skal bidrage med.

Målet med New Nordic Brand House er nemlig at skabe lukrative forhold til at kunne styrke væksten af de separate brands hver for sig. Brandet Co’couture har haft stor succes på de nordeuropæiske markeder de seneste par år, ligesom Blanche, der siden det blev introduceret, har opnået god efterspørgsel og udvist stort vækstpotentiale – fremover skal de fungere som et separate varemærker sideløbende med virksomhedens oprindelige mærke, Signal.

Tre sider af samme sag
De tre brands, der nu udgør New Nordic Brand House, er dog ikke ligefrem i samme boldgade – tværtimod. Men det er ifølge Asbjørn Thomsen en bevidst, strategisk beslutning, der skal sikre, at der hver især kan få frit spillerum inden for deres respektive markeder.

”På den måde har vi ingen overlap i kundekredsen, ligesom at vi slipper for at forvirre og skabe grundlag for forveksling mellem de forskellige varemærker. De tre brands er alle under vores organisation, men derudover skal de ikke nødvendigvis have noget med hinanden at gøre,” siger den administrerende direktør og forklarer, at både Signal, Co’couture og Blanche fortsat vil operere adskilt, når det kommer til designere, sælgere, leverandører og så videre.

Men selvom det er meningen, at de forskellige underbrands henvender sig til forskellige målgrupper, er det dog ikke tilfældigt, at valget er faldet på netop disse brands. Ifølge Asbjørn Thomsen er det en effektiv metode at puste liv i eksisterende brands ved at hente kræfter fra nye af slagsen.

”Signal har længe været en stabil spiller på markedet, men der er ikke udelukkende medvind på cykelstien, og vi har længe kæmpet med væksten. En måde at afhjælpe dette er ved at etablere nye markedsandele, og det kan man gøre via nye brands, som for eksempel Blanche, som vi har oplevet særdeles god respons på, og som vi forventer kraftig vækst på i 2018,” afslutter Asbjørn Thomsen og fortæller, at Blanche sandsynligvis ikke bliver det sidste, som New Nordic Brand House vil tage i sin favn.

Læs også

Få de vigtigste nyheder direkte i din indbakke

Tilmeld nyhedsbrev