Mumi til minier, magasinsnak og ny modeby med gigant højhus

Anders Holch Povlsen vil bygge markant modeby, Nike har vovet pelsen med Nick Kaepernick som kampagnemodel, og Wood Wood har skabt en kollektion med Mumitroldene til fordel for Red Barnet.
14.09.2018 ∙ af Amalie Thejls Uebel
Foto: Wood Wood x Moomin x Red Barnet.

Modebiblioteket inviterer til talk og vin

I næste uge inviterer Modebiblioteket på Østerbro i København til en talk om modemagasinernes rolle. Det er forfatteren bag bogen ’Niche Fashion Magazines’, Ane Lynge-Jorlén og fotografen Casper Sejersen, som står bag talken, og du kan nyde et glas vin, mens du bliver klogere. Tilmelding til talken er nødvendig på mail til sv@svpr.dk.

Talken finder sted på onsdag den 19. september, kl. 17, på Modebiblioteket på Dag Hammarskjölds Allé på Østerbro.

Mumi til minier og deres voksne

Wood Wood har skabt en minikollektion, hvor overskuddet går til Red Barnet. Kollektionen består af T-shirts og hættetrøjer til både børn og voksne, og er alle prydet med motiver fra de populære finske børnebøger om Mumitroldene. Kollektionen bliver sat til salg på lørdag den 15. september online og i Wood Woods butikker.

Du kan komme til lanceringsevent i Wood Woods butik i Grønnegade i København lørdag den 15. september kl. 12-15.

Wood Wood x Moomin x Red Barnet.

Nike skaber røre med ny kampagne

Nike skabte overskrifter da de offentliggjorde, at frontfiguren i deres nyeste ’Just do it’-kampagne skulle være NFL-quarterbacken, Nick Kaepernick. Nick Kaepernick er en kontroversiel personlighed, efter at han i 2016 i protest mod uligheden mellem sorte og hvide i USA satte sig på knæ under den amerikanske nationalsang inden en NFL-kamp. Det bragte sindene i kog hos amerikanerne, og ikke mindst hos Donald Trump, som mente at spillerens handling var respektløs overfor det amerikanske flag. Offentliggørelsen af kampagnen resulterede først i et dyk på 3,16 procent i Nikes aktier, men siden har kampagnen vist sig at være et succesfuldt tiltag, da aktierne sidenhen er steget med 2,24 procent efter kampagnens lancering. 

Moons & Junes i rivende udvikling

Det danske undertøjsmærke Moons and Junes skaber undertøj, hvis eneste formål er at være behageligt og velsiddende, og via den gode pasform få bæreren til at føle sig attraktiv og selvsikker. Siden første kvartal af 2018 er Moons and Junes’ omsætning steget med 420 procent, og de er desuden blevet omtalt i magasiner som Highsnobiety, britisk Vogue og Opening Ceremony.

Moons and Junes’ næste kollektion hedder ’At Home’ og lanceres den 1. oktober.

Illum åbner ny herreafdeling

I går, den 13. september, åbnede Illum dørene for deres nye herreafdeling, som fylder ikke mindre end 1.000 kvadratmeter på 1. sal i det københavnske stormagasin. Den nye afdeling rummer mange eksklusive mærker som eksempelvis Balenciaga, Maison Margiela og Gucci. Åbningen af den sker i forlængelse af det omfattende renoveringsprojekt, som har stået på i Illum siden 2013.

Illums kampagne for den nye herreafdeling.

Redress Award har fundet en vinder

Den 6. september blev vinderen af dette års Redress Award fundet. Prisen, der i år er blevet uddelt for ottende gang, tilgodeser nye designere, som fokuserer på at reducere tekstilspild og genanvende materialer. I år var danskeren Lea Mose Svendsen en af de 11 finalister, men det var desværre ikke hende, der løb med sejren. Det gjorde australske Tess Whitfort derimod, som nu skal designe en capsule collection for The R Collective, der er konkurrencens søstermærke.

Mads Nørgaard åbner butik i Aarhus

I går åbnede Mads Nørgaard sin første butik udenfor hovedstaden. Butikken ligger på Badstuegade i Latinerkvarteret i Aarhus. Den nye butik er en multibrand store ligesom butikken på Strøget i København, og kommer ligeledes til at forhandle den ikoniske #101-T-shirt.

Bestseller Village

I mandags kom det frem, at Bestsellerejeren Anders Holch Povlsen nu har fundet et nyt projekt at kaste sine penge efter. Han vil nemlig skabe en helt ny by på den jyske hede: Bestseller Village. Byen skal være på størrelse med 88 fodboldbaner og så skal den blandt andet være hjem for det, som bliver Vesteuropas højeste skyskraber, Bestseller Tower, på omkring 320 meter – hvilket er omtrent så højt som Eiffeltårnet. Mandag aften vedtog et enigt byråd i Ikast-Brande, at lokalplanen skulle til offentlig høring, hvorefter projektet vil blive en realitet, hvis der ikke kommer for mange indsigelser fra lokalbefolkningen. 

Magasin fortsætter jubilæumsfejringen med nye samarbejder

Magasin fejrer som bekendt deres 150-års jubilæum i år, og i den forbindelse lancerer de nu et samarbejde med tre danske mærker. Mærkerne, der er er tale om, er Billi Bi, Becksöndergaard og Decadent, der står bag henholdsvis et par glitrende støvletter, en taske og et tørklæde, alle dele i limited editions, der er i handlen nu.

Becksöndergaard for Magasin.