Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
MÅNEDENS MEST LÆSTE

ELLEs nye fremtid, konkurser, kropsidealer og de vildeste shows

Med modeugens slutning startede februar med et brag. Her kan du læse om månedens 10 mest læste artikler.
Med modeugens slutning startede februar med et brag. Her kan du læse om månedens 10 mest læste artikler.

1. De skal lede ELLE Danmark videre

Det bliver velkendte ansigter, der fra 1. marts ikke alene driver ELLE, men også står som licensejere for udgivelsen.

2. Melissa Bech skal hjælpe Bestseller mod nye kundegrupper 

Melissa Bech, der har slået sit navn fast i modebranchen som iværksætter, skal fremover udvikle brands i Bestseller-regi. Det er brands som Enkel Studio og især Blanche, som Melissa Bech har sat sit præg på.

Melissa Bech
Melissa Bech

3. Custommade konkurs

En total rebranding. Det var, hvad Custommade præsenterede på CIFFs AW24 udgave, der løb af stablen den 31. januar til den 2. februar. En rebranding, som designer Mette Fredin har stået i spidsen for, blandt andet bakket op af Sandra Meiling, der tiltrådte som Global Sales Director 1. januar i år. Men trods forlydende om positive tilbagemeldinger på kollektionen var det ikke nok til at redde det 20 år gamle brand grundlagt af Christian Dam, der også er virksomhedens kreative direktør.

4. Hvorfor holder modebranchen så stædigt fast i idealet om den tynde krop?

Efter sidste modeuge uddyber jounalist, Amalie Thejls Uebel, hvordan hun har et frustrerende indtryk af, at de sidste års fokus på diversitet og kropspositivisme i virkeligheden ikke har rykket ved særlig meget i modebranchen.

James Cochrane

5. Rotate rolled out the raunchy red carpet

Baum und Pferdgarten may have had chandeliers but, in typical Rotate fashion, the brand went all the way extra and had lighting befitting of the mansion in Saltburn.

Rotate AW24
James Cochrane

6. Ny denimlinje på vej fra Han Kjøbenhavn-stifter

Med solbrillemærket Kamo vendte Tim Hancock tilbage til Han Kjøbenhavns rødder, og den stil forstætter han nu med lanceringen af ny denimlinje.

Kamo Collection Blaa 01 under Han Kjøbenhavn kampagne billede

7. Han Kjøbenhavn om rekonstruktion: ”Vi står et stærkere sted, end vi nogensinde har gjort”

Dyre lejekontrakter og et stort underskud blev en dårlig cocktail for Han Kjøbenhavn, som blev nødt til at søge om rekonstruktion. Nu er virksomheden ude på den anden side med ny investor og et solidt fundament. Vi har talt med CEO Daniel Hummel.

James Cochrane

8. It’s a wrap! Copenhagen Fashion Week AW24

Hvilke shows og kollektioner overraskede og begejstrede, hvilke skuffede – og hvad betyder de mange talks og events for det samlede billede? Sammen med Pernille Rosenkilde og Kristian Hindø-Lings samler vi op på modeugens highs and lows.

9. Eksperternes råd: sådan skaber du tøj i inkluderende størrelser og bedre pasformer

Modebranchen har et problem med størrelsesinklusion, og så længe standardstørrelser og gradueringer er udgangspunktet, vil der ikke blive skabt tøj, der passer forbrugerne godt. Læs eksperternes råd til mere inkluderende pasformer.

10. Alt var langt og tyndt og cool hos Han Kjøbenhavn

Med sportstøj som udgangspunkt er Han Kjøbenhavn vendt tilbage til København med internationalt format og ditto kropsidealer.

Han Kjøbenhavn AW24
James Cochrane